و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

یک دستور غذایی عمومی در ماه مبارک رمضان

افطار:

ابتدا با چای، آب جوش یا شیر گرم و خرما یا کشمش روزه خود را باز کنید و سپس یکی از غذاهای زیر پیشنهاد می شود:

نان و پنیرو سبزی (حتی الامکان استفاده از مغزها مثل گردو پسته نیز مناسب است)، شامی، انواع کوکو، فرنی یا شیربرنج

شام:

با فاصله 2 ساعت بعد از افطار یکی از غذاهای زیر را انتخاب کنید:

سوپ، آش، حلیم، خوراک لوبیا، عدسی، خوراک سبزیجات با کمی نان(بهتر است از نانهای سبوس دار مثل سنگک استفاده کنید) به همراه ماست وخیار یا دوغ و سبزی خوردن یا سالاد.

- بلافاصله بعد از شام از مصرف چای خودداری کنید چون جذب آهن را کاهش می دهد و بهتر است به عنوان دسر بعد از شام از میوه ها مخصوصا" مرکبات که حاوی مقادیر بالایی ویتامین C هستند استفاده کنید زیرا جذب آهن در بدن را افزایش می دهد و در متابولیسم طبیعی بدن و تولید برخی از هورمون ها نقش ویژه ای دارد.

- تا پایان شب و هنگام خواب از میوه ها،چای کمرنگ و سایر مایعات مخصوصا" آب استفاده کنید.

سحری:

وعده سحری بهتر است مثل وعده ناهار باشد و غذای اصلی در این وعده صرف شود:

انواع چلوخورشت ها و پلوهای مخلوط با حبوبات و سبزیجات ( عدس پلو و لوبیا پلو، سبزی پلو) به همراه مرغ، ماهی یا گوشت و سبزی های تازه مثل سبزی خوردن یا سالاد و ماست برای این وعده مناسب است.

- بلافاصله بعد از اتمام سحری از نوشیدن چای اجتناب کنید زیرا همان طور که گفته شد جذب آهن را کاهش می دهد و بهتر است از میوه ها و آب استفاده کنید.

- از نوشیدن زیاد چای در وعده سحری اجتناب کنید چون باعث افزایش ادرار و دفع مواد معدنی مورد نیاز بدن و بروز تشنگی در طول روز می شود.

- توصیه می شود که در وعده های سحری و افطار از پرخوری، مصرف غذاهای چرب و سرخ کردنی و غذاهای حاوی مقادیر زیاد قندهای ساده مثل قند و شکر پرهیز کرد.

- از نوشیدن بیش از اندازه چای در وعده سحری اجتناب نمائید. چون چای باعث افزایش دفع ادرار و از دست رفتن نمک های معدنی که بدن شما در طول روز به آن احتیاج دارد می شود.

نظرات 2 + ارسال نظر
دوست پنج‌شنبه 21 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:54

با سلام و تبریک این ماه - مشکلی که مدت هاست ذهن بنده و برخی مردم را مشغول کرده است فلسفه وجودی ماه رمضان است. چرا باید در این ماه فعالیت های جاری کند شود و اقتصاد کشور به حالت نیمه تعطیل درآید. با توجه به ایمان ما به اینکه دستورات اسلام بر اساس مصالح انسان و جامعه و از طرف خداوند است ژس ظاهرا در خود دستور نباید منتقشه ای باشد پس ایراد کجاست. باید علمای دین البته نه از این نوع که هستند چون از اینن ها چیزی جدید بیرون نمیاید ولی منظور معلمای روشنفکر ومدرن بخواهیم منطق این و ایرادات احتمالی را در بیاورند.

امیری شنبه 23 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 13:29

هیچ وقت از مشکلات زندگی ناراحت نشو، کارگردان همیشه سخت ترین نقش ها را به بهترین بازیگر می دهد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد