و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

توصیه وزارت بهداشت به روزه‌داران

آفتاب: یکی از را‌ه‌های کاهش تشنگی در طول روز مصرف انواع سبزیجات و میوه‌جات و علی‌الخصوص مصرف کاهو و سالاد در هنگام افطار و سحر است. 
وزارت بهداشت درمان‌و آموزش پزشکی به روزه‌داران توصیه کرد؛ هنگام افطار از مصرف غذای سنگین پرهیز کنند و با مصرف خرما و کشمش میزان قند خون خود را بالا برده و از حالت گرسنگی شدید خارج شوند.
به گزارش وزارت بهداشت درمان‌و آموزش پزشکی، دکتر ابوالقاسم جزایری مشاور تغذیه‌ای معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، افزود: مصرف شام سنگین موجب

می‌شود تا افراد روزه‌دار در هنگام سحر احساس گرسنگی نداشته و نتوانند در هنگام سحر به اندازه کافی غذا مصرف کنند و در نتیجه فرد در طول روز احساس گرسنگی نماید.

وی با اشاره به طولانی بودن فاصله سحر تا افطار از روزه‌داران خواست بعد از افطار حتماً چند لیوان آب بنوشند یا از دوغ کم‌نمک استفاده کنند.
دکتر جزایری در ادامه بر ضرورت صرف افطار و شام به طور جداگانه تاکید کرد و گفت: یکی از راه‌های کاهش تشنگی در طول روز مصرف انواع سبزیجات و میوه‌جات و علی‌الخصوص مصرف کاهو و سالاد در هنگام افطار و سحر است.
وی به همه روزه‌داران توصیه کرد حتماً از 4 گروه غذایی اصلی شامل گروه غلات، گروه شیر و فرآورده‌های شیری، گروه گوشت و تخم‌مرغ و گروه سبزیجات و میوه‌ها در طول ایام ماه رمضان استفاده کنند.
مشاور تغذیه‌ای معاونت بهداشتی در ادامه به روزه‌داری سالمندان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: چون وضعیت سالمندان و سوخت و ساز بدنی این افراد متفاوت است و به طور طبیعی این افراد نیاز به جذب مایعات بیشتری دارند بنابراین به جاست این افراد با یک پزشک و یا متخصص تغذیه مشاوره کنند.

نظرات 3 + ارسال نظر
حسین جمعه 22 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 13:26

با سلام - بنظرم این صحبت هایی که برخی متخصصین در مورد فوائد غذایی روزه میکنند خیلی با واقعیت تطبیق ندارد. شاید بهتر باشد راست و حسینی به مردم بگویند که هدف روزه چیز دیگرس است . نه ةسایش معده. بنظرم بیخود می گویند

ضمن تشکر - نظر بنده هم همین است. تصور میکنم قصد روزه تنظیم سیستم گوارشی بدن نبوده است . چون اگر این جوری به موضوع نگاه کنیم تکلیف مواردی که بیان میکنند روزه زیان دارد حل نمیشود. اگر معتقیدیم این فرمایش ذات احدیت است و او دانا بر احوال ماست لازم است تبعیت کنیم. البته این تبعیت ما از نوع تبعیت کورکورانه رایج در کشور نیست.

امیری شنبه 23 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 13:27

برای اداره کردن خودت از عقلت استفاده

کن و برای اداره کردن دیگران از قلبت

حسن یکشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:15

روزی دختر کوچولویی از مادرش پرسید:'مامان؟ نژاد انسان ها از کجا اومد؟مادر جواب داد: 'خداوند آدم و حوا را خلق کرد. اون ها بچه دار شدند و این جوری نژاد انسان ها به وجود اومد.' دو روز بعد دخترک همین سوال رو از پدرش پرسید. پدرش پاسخ داد: 'خیلی سال پیش میمون ها تکامل یافتند و نژاد انسان ها پدید اومد.' دختر کوچولو که گیج شده بود نزد مادرش رفت و گفت: 'مامان؟ تو گفتی خدا انسان ها رو آفرید ولی بابا میگه انسان ها تکامل یافته ی میمون ها هستند...من که نمی فهمم!'
مادرش گفت: 'عزیز دلم خیلی ساده است. من بهت در مورد خانواده ی خودم گفتم و بابات در مورد خانواده ی خودش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد