و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

چند توصیه دیگر در مورد ماه رمضان

* میزان انرژی دریافتی شما نباید در این ایام تغییر یابد. همانطور که داشتن یک نظم غذایی و وعده های غذایی مکرر در روز برای جلوگیری از اشتهای کاذب توصیه می گردد. در ایام روزه داری نیز بایستی در ساعات باقیمانده همین نظم را به نحوی ایجاد نمایید. لذا در مقایسه افطار با وعده های معمول غذایی ، افطار را می توان متناظر با صبحانه در نظر گرفت و باید مواد غذایی مشابه صبحانه در هنگام افطار استفاده گردد.
* پس از اذان مغرب بدون تاخیر طولانی روزه را باز نموده و ترجیحا از مواد غذایی مایع و سبک به همراه ترکیبی از غلات ترجیحا نان از نوع نان سبوس دار ( بطور مثال: نان سنگک) در زمان افطار استفاده شود. بطور تجربی توصیه می گردد از مایعات گرم مانند آبجوش و یا چای کم رنگ  بجای آب سرد برای شروع افطار استفاده شود.

*داشتن مواد غذایی حاوی فیبر و قندهای پیچیده از قبیل سبزیجات و نیز انواع میوه به جای استفاده از ترکیبات حاوی قندهای ساده و چربی فراوان ( از قبیل حلوا آنهم به میزان زیاد) توصیه می گردد.
* استفاده فراوان از آب و نیز انواع شربتها به بهانه کنترل تشنگی میتواند با عث التهاب معده و دستگاه گوارش گردد. در مورد مصرف فراوان شربتها نیز با توجه به افزایش قند ناگهانی دریافتی و ترشح شدید هورمون انسولین برای تنظیم  قند خون ، در فاصله زمانی کمی فرد دچار گرسنگی و ضعف شده و مجددا برای رفع آن به استفاده از مواد غذایی شیرین پرداخته و این سیکل تکرار می گردد.
* پیشنهاد می شود 15-20 دقیقه را برای افطار اختصاص دهید تا امکان تنظیم احساس سیری توسط مغز میسر گردد.
* شام را در فاصله حدود یک ساعت پس از افطار داشته باشید و سعی نمایید حتی الامکان از غذاهای سنگین مانند انواع پلوو خورشت بطور همزمان با افطار استفاده ننمایید.
* داشتن دو میان وعده از مخلوط میوه جات در بین افطار و شام و نیز در ساعات پس از شام بعلت فیبر موجود در میوه جات در حل مشکل یبوست ونیز تنظیم اشتها موثر خواهد بود.
* داشتن وعده سحری مشابه ناهار و بصورت وعده اصلی غذایی در جلوگیری از مشکلات گوارشی  و نیز ضعف و بی حالی در طی ساعات بعد از ظهر کمک کننده می باشد. در هنگام سحری از مواد قندی ساده مانند خرما به تعداد زیاد بپرهیزید چرا که ضعف و بی حالی زودرس را منجر خواهد شد و تنظیم قند را در دیابتی ها مختل می نماید.
* مصرف 5-6 لیوان آب در بین افطار و شام برای جلوگیری از کمبود مایعات بدن توصیه می گردد ولی مصرف فراوان آب در هنگام سحر درتنظیم مایعات و رفع تشنگی روزانه تاثیری نخواهد داشت

نظرات 1 + ارسال نظر
وبگرد چهارشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:49

چند تا ازقوانین نیوتن را که فراموش کرده بگوید را جهت اطلاع همه من از طرف ایشان نقل میکنم.
قانون صف:اگر شما از یک صف به صف دیگری رفتید، سرعت صف قبلی بیشتر از صف فعلی خواهد شد.
قانون تلفن:اگر شما شماره‌ای را اشتباه گرفتید، آن شماره هیچگاه اشغال نخواهد بود.
قانون تعمیر: بعد از این که دست‌تان حسابی گریسی شد، بینی شما شروع به خارش خواهد کرد.
قانون کارگاه: اگر چیزی از دست‌تان افتاد، قطعاً به پرت‌ترین گوشه ممکن خواهد خزید.
قانون معذوریت:اگر بهانه‌تان پیش رئیس برای دیر آمدن پنچر شدن ماشین‌تان باشد، روز بعد واقعاً به خاطر پنچر شدن ماشین‌تان، دیرتان خواهد شد.
قانون حمام: وقتی که خوب زیر دوش خیس خوردید تلفن شما زنگ خواهد زد.
قانون روبرو شدن: احتمال روبرو شدن با یک آشنا وقتی که با کسی هستید که مایل نیستید با او دیده شوید افزایش می‌یابد.
قانون نتیجه: وقتی می‌خواهید به کسی ثابت کنید که یک ماشین کار نمی‌کند، کار خواهد کرد.
قانون بیومکانیک: نسبت خارش هر نقطه از بدن با میزان دسترسی آن نقطه نسبت عکس دارد.
امیدوارم بدرد بخورد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد