و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

مناسب‌ترین کشورهای جهان برای زندگی

کارشناسان نیوزویک با در نظر گرفتن پنج فاکتوراصلی بهداشت، اقتصاد، تحصیلات، شرایط سیاسی، پویایی اقتصادی (پیشرفت صنعتی) و کیفیت زندگی و البته با ملاحظات مرسوم لیبرالیستی در این نوع انتخاب‌هاکشورهای جهان را رده‌بندی کرده‌اند. 10 کشوری که به‌طور جداگانه در هریک از این فاکتورها بالاترین رتبه را به نسبت بقیه داشته اند، عبارتند از:
بهترین بهترین ها: فنلاند
به جز زمستان سخت و طولانی، فنلاند یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی است. این کشور در تمام فاکتورها بالاترین امتیاز را به‌دست آورده و در صدر است. فنلاند بهترین کشور کوچک جهان، بهترین کشور از نظر سطح درآمد و بهترین کشور از نظر آموزش و تحصیلات است.

بهترین کشور متوسط: استرالیا
نرخ بیکاری در این کشور در سال 2009 تنها 5.6 درصد اعلام شد و اقتصاد استرالیا یکی از سالم‌ترین اقتصادهای جهان در طول دوران رکود بود. استرالیا که از نظر مساحت در میان کشورهای متوسط جهان قرار می‌گیرد از نظر بهداشتی هم در کنار اسپانیا رتبه اول را از آن خود کرده است.
بهترین کشور بزرگ: ژاپن
ژاپنی‌ها به اختراعات، سوشی، نینتندو و پیمان کیوتوشان شهرت دارند و از سالم ترین شهروندان کره‌زمین هستند. امید به زندگی در ژاپن به‌طور متوسط بالای 82 سال است و زنان به‌طور متوسط تا 86 سال عمر می‌کنند. تلفیق شرایط بهداشتی عالی با سیستم آموزشی خوب و اقتصاد قدرتمند را می‌توان رمز موفقیت و طول عمر ژاپنی‌ها دانست.
بهترین کشور کم در آمد جهان: آلبانی
نام آلبانی به ندرت در خبرهای جهان شنیده می‌شود و به نظر نمی‌رسد نمونه خوبی برای یک کشور خوب باشد اما این دموکراسی نوپا تمام کشورهای کم درآمد هم ردیفش را پشت سر گذاشته است. آلبانی در میان کشورهای هم ترازش از نظر آموزش، بهداشت و کیفیت زندگی بالاترین رتبه را به دست آورده است.
بهترین کشور با درآمد متوسط: لهستان
بعد از اینکه لهستان در سال 2004 به اتحادیه اروپا ملحق شد، به سرعت از دوران کمونیسیتی سابق فاصله گرفته و اینطور که به‌نظر می‌رسد پیشرفت چشمگیری داشته است. پویایی اقتصادی، آموزش، بهداشت و کیفیت زندگی لهستان نیز از دیگر کشورهایی که درآمد متوسط رو بالا دارند، بهتر است.
بهتریــن تحصیلات:اوکـراین، قزاقستان، کره‌جنوبی،ژاپن
در بین کشورهای کم درآمد اوکراین از نظر فراهم آوردن امکانات آموزشی با 99 درصد باسواد، رتبه اول را دارد. در بین کشورهایی که درآمد متوسط دارند قراقستان بی‌رقیب است. دانش‌آموزان کره جنوبی هم در علوم و ریاضی و در بین کشورهای پردرآمد حتی ایالات متحده را هم شکست داده و اول هستند. ژاپن هم در بین بزرگ‌ترین کشورها در این زمینه در صدر ایستاده است.
بهترین امکانات بهداشتی: تونس، چین، شیلی،سوئیس،اسپانیا و استرالیا
تونس و چین در میان کشورهای کم در آمد به‌طور مشترک رتبه اول را در زمینه امکانات و تجهیزات بهداشتی و پزشکی دارند. شیلی هم از بین کشورهای با درآمد متوسط در این زمینه اول است. در میان کشورهای کوچک سوئیس و در میان کشورهای متوسط اسپانیا و استرالیا اول هستند.
بهترین کیفیت زندگی: نروژ
با وجود طبیعت هیجان‌انگیز و بکر و مغازه‌هایی که یک‌شنبه‌ها تعطیل هستند، نروژ در میان تمام کشورهای جهان بالاترین کیفیت زندگی را دارد اما این کشور 4.8میلیون نفری اسکاندیناوی، این مقام را به تازگی به دست نیاورده. بر اساس گزارش سازمان ملل، نروژ پنج سال متوالی است که از نظر کیفیت زندگی در جهان بی‌رقیب است.
بهترین کیفیت زندگی: آلمان، استرالیا
آلمان در میان کشورهای بزرگ و ثروتمند از نظر کیفیت زندگی رتبه اول را دارد. دو شهر برلین و مونیخ در بیشتر رده بندی‌ها جزو بهترین شهرهای جهان برای زندگی انتخاب می‌شوند. استرالیا در میان کشورهای متوسط جهان با استانداردهای بالای زندگی در جایگاه اول ایستاده است. 10 کشور برتر جهان از دید نیوزویک و از نظر تمام فاکتورها از این قرارند: فنلاند، سوئیس، سوئد، استرالیا، لوکزامبورگ، نروژ،کانادا، هلند، ژاپن،دانمارک.

نظرات 2 + ارسال نظر
دوست پنج‌شنبه 28 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:37

واقعا خوش به حال اونائیکه اونجاها بدنیا اومدن. راحت راحتند. این دوران ۷۰ -۸۰ ساله عمر رو خوب زندگی میکنند. خوش بحالشون. البته اونائیکه اونجا بودن. نه اونائیکه مهاجرت میکنن. مهاجرین عموما حال خوشی ندارن. مگه خیلی پولدار باشن.

مورچه یکشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:29

روزنامه "آسیا" به دلیل انتشار عکس‌ها و تصاویر خلاف عفت عمومی و استفاده ابزاری از تصاویر و تبلیغ و ترویج اسراف و تبذیر، مشمول بندهای 2، 3 و 10 ماده 6 قانون مطبوعات شناخته شده و به دلیل اصرار بر تخلفات یاد شده به استناد تبصره 2 ماده 6 و تبصره ماده 12 آن قانون توقیف شد و مراتب جهت پیگرد قانونی به مرجع قضایی ارسال شد.
مدتهاست به اخبار اینچنینی عادت کرده ایم و تعجب نمی کنیم این در حالیست که روزنامه و مجله برای ما حکم مطالعه قبل از خواب را پیدا کرده است . آسیا هفته نامه خوش رنگی بود که به آخرین اخبار اقتصادی ، تجارت ، فن آوری و سفر می پرداخت آنهم بطور خلاصه . روزنامه ای که چشم نواز و بروز بود و بنظر از تحریریه قوی سود می برد . متن حکم بیش از هر چیزی نشان از سلیقه و نگاه خاصی دارد که به مقولات تصاویر ،اسراف و تبذیر و کارکرد مطبوعات دارد . مدتهاست که تلاش می شود سبک خاصی از زندگی ترویج شود ، نوع خاصی از پوشش ، موسیقی ، کتاب ، روزنامه ، عقیده و فکر و هر آنچه به غیر از آن باشد و یا زاویه داشته باشد نفی و نهی می گردد . سلیقه و پسند مصرف کننده و مخاطبین نیز محلی از اعراب ندارد . این در حالیست که حتی در یک خانواده 5 نفره نیز نمی توان الگوی خاصی را تحمیل و به اجرا گذاشت چه برسد به جامعه .از خسارات و صدمات مادی و روحی شدیدی که به کادر روزنامه و خانواده هایشان وارد می شود نمی توان ساده گذشت ، چاره ای نیست باید به اصحاب مستقل اندیشه ، فکر وقلم گفت لطفا بروید بقالی بزنید ؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد