و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

سخن روز (جمعه)

 

امروز روز قدس است. روز ملی انزجار از غاصبان.

نظرات 7 + ارسال نظر
وبگرد جمعه 12 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 14:31

با سلام واقعا این روز زور رهایی از هر نوع غصب و غاصبی است. در هر نوع آن.

حسین جمعه 12 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 14:32

شما هم خودتان را درگیر این اصطلاحان نخ نما وتکراری کرده اید که مورد تایید عموم مردم نیست.

بگذرم حسین جان

دوست جمعه 12 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 15:09

با سلام - بهتر بود اینجوری مینوشتید:
امروز روز قدس است. روز ملی انزجار از غاصبان در هر لباس و شکل. و در تمامی دنیا.

شیما جمعه 12 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 16:12

تکبیر!

گالری عکس بازیگران سینما جمعه 12 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 16:13 http://www.parspic.ir

سلام
وبلاگ خوبی داری
به من هم سر بزن
-------------------
گالری عکس بازیگران سینما
www.parspic.ir

مورچه شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 10:46

بردگی
فیلم جدید اسپارتاکوس را در تعطیلات آخر هفته دیدم و معنای واقعی بردگی را فهمیدم ، از بین رفتن هویت انسانی و به بند کشیدن بردگان برای مبارزه و به خاطر پول ؛ در زندگی روزمره خیلی از ما بردگی می کشیم ، برده زن ، پول ، مقام ، ماشین ، ستایش ، غذا ، ملک و املاک و... .
اسارت ، بردگی یا خودفروشی نه مختص زنان است و نه مردان . وقتی صندلی مان یک پله ارتقاء می یابد و رفتارمان فرق می کند وقتی 20 متر متراژ خانه مان اضافه و یک محله بالاتر می رویم وقتی درون سانتافه می نشینیم و خلق الله را از یاد می بریم ، وقتی ازدواج می کنیم و ارتباطمان را با خانواده کم می کنیم همگی نشان دهنده کم ظرفیت بودن ماست ، ظرفیت نیز مال یک شب و دو شب نیست مال خانواده هایی است که 3 نسل روی فرزندانشان کار کرده اند ، مال افرادی است که از اسب افتاده اند ولی از اصل نیافتاده اند . مال کسانی است که همه چیز دور و برشان بوده است ولی راه خودشان را رفته اند . ماه رمضان نیز از این منظر زیباست برده غذا و دود و دم نبودن ، کنترل شهوت و مراقبت از نفس از ویژگیهای این ماه است ، ممکن است در این ماه بازدهی و رشد مان کم و خوابمان زیاد شود ولی حداقل قدرت کنترلمان زیاد می شود و این چیز کمی نیست. مرسی

مورچه یکشنبه 14 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:52

آرزوهای بزرگ
با سلام ، همکاری دارم میانسال که می گفت ، ازدواج کردم ، صاحب بچه هستم ، شکرخدا زندگیمان خوب است هم ماشین دارم هم خانه دیگر باید فکر رفتن و آخرت باشم .
به گمانم فکر قیامت و روز جزا چیزی نیست که مخصوص سن و یا دوره خاصی از زندگی باشد حقیقتی است که در طول زندگی جریان دارد .
غرض از نوشتار فوق نه بحث قیامت بلکه بحث رویاها و خواسته های افراد است . خیلی ها در 40سالگی تمام می شوند یعنی به میانگینی از خواسته های خود می رسند بعد از آن فقط کم و زیاد کردن است ، رویاها و خواسته های خیلی ها سقف محدودی دارد از خود نیز انتظار کمی دارند باالطبع میزان پرورش علایق و استعدادهای آنان و همچنین کسب لذت و رنج نیز در همان حد می ماند .
یکی از تفاوت های غرب و شرق نیز همان پرورش رویاهاست در غرب رویاپردازی ، خیالپردازی و آرزوهای بزرگ را نه تنها نفی بلکه تشویق می کنند و میلیاردها دلار سود می برند در شرق برد با کلیشه هاست .
به زنگ انشاهای خود نگاهی بیندازیم : "چکاره می خواهید شوید ؟ می خواهم دکتر شوم تا خدمت کنم ." ذهنیت فرد تا جایی است که جامعه مجاز می داند . دوستی داشتم که بسیار در درس ریاضی قوی بود ولی در یک خانواده کاملا سنتی بزرگ شده بود که آینده را در پزشک شدن می دیدند . دوستم پزشکی شرکت کرد و دامپروری ارومیه قبول شد و آخرین باری که دیدمش در یک مبل سازی کار می کرد و هر روز قرص اعصاب می خورد .
در تفکر غالب ما دنیا گذرگاهی است برای آخرت این حرف درست است اما در این گذرگاه باید عمر را تلف کرد و یا تا آخرین لحظات دنبال تجربه های نو بود ؟ یادگیری آنچه نمی دانیم ، سیاحت جاهای مختلف ، برخورد با افراد متفاوت و فرهنگ های کاملا عجیب و دنبال کردن رویاها و آرزوهای کودکی ؟
پس امروز دوباره به گذشته برگردید و ببینید چقدر به خواسته های خود نزدیک شده اید و چقدر دور؟ مانند آنها نباشیم که بعد از بازنشسته شدن زندگیشان تمام شده است . مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد