و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

ارتفاع فواره شاخص کل 27000 واحد است!

هنوز مدت زمان زیادی از اظهار نظرهای برخی از کارشناسان و صاحبنظران بازار سرمایه کشور مبنی بر رشد شاخص بورس تهران تا قله 22000 هزار واحدی و دست یابی به محدوده های بالاتر و نیز موضع گیری های تعدادی از معامله گران با اتهاماتی همچون رویا پردازی و به تمسخر گرفتن این استدلال ها در بازار نمی گذرد که ذهنیت جهش غیره منتظره شاخص عملاً در نیمه اول سال جاری به عینیت مبدل شده و تعجب همه فعالان بازار را برانگیخته است.

در این رابطه دکتر امیر عباس کنی کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز؛ به تشریح وضعیت بازار سرمایه پرداخت و اظهار داشت:

آنچه با مقایسه کشورها در خصوص توسعه اقتصادی در دنیا مطرح می شود بر پایه ضابطه هایی کل می گیرد که بر اساس مولفه های گوناگون از منظر ارزش گذاری و هزینه های مختلفی در سبد های سرمایه گذاری متعددی می تواند مد نظر قرار گیرد . بطوریکه چنانچه بخش مسکن و ساختمان از رشد بالایی در اقتصاد برخوردار شود با لحاظ آن شاخص های رشد اقتصاد افزایش و با حذف آن کاهش خواهد یافت . از این رو این مسئله برای بازار سرمایه گذاری ایران نیز مصداق داشته و می تواند مبنایی برای شدت و ضعف سرمایه گذاری در آن قرار گیرد .

وی درباره مولفه های تأثیر گذار در بازار سرمایه کشور اذعان کرد: حقیقت آن است که روند رشد ارزش افزوده سهام در دور نمای بازار سرمایه ایران بسیار چشمگیر خواهد بود بطوریکه این مسئله در مقایسه ارزش فعلی سهام بازار اوراق بهادار کشور با بورس های جهانی براساس تبدیل ریالی آن با واحدهای ارزی مختلف به خوبی نمایان بوده و معرف ارزانی فوق العاده قیمت سهام دربورس ایران با بازارهای جهانی است .

پدر علم تکنیکال ایران ، ارزش سهام کشور در مقایسه با قیمت های جهانی سهام را بیش از 30 سنت ندانست و تصریح کرد : این وضعیت در حالی است که قیمت سهام قابل اعتبار در بورس های معتبر دنیا در محدوده پنج دلار در نظر گرفته می شود بطوریکه قابلیت حاشیه سود مناسب و نیز دریافت وام صد درصدی را دارا بوده و این در حالی است که چنانچه در بازار سرمایه ایران قیمت اولیه یک سهم یک دلار در نظر گرفته شود باید حدود 1040 تومان بابت آن پول پرداخت کرد و حال آنکه این رقم تا رسیدن به نرخ معتبر و قابل وام دهی 5 دلاری فعلی در جهان هنوز فاصله دارد .

وی خاطر نشان کرد : در حال حاضر شاخص بورس اوراق بهادار تهران آنچنان از شرایط شاخص های فعلی بورس دنیا دور بوده که برای مساوی بودن ارزش سهام در این بازار با بازارهای سهام دنیا ، شاید رشد 27 هزار واحدی را بتوان براحتی برای آن حدس زد .

این فعال بازار سرمایه با اعلام اینکه هر چه شاخص کل بورس کشور قویتر گردد ، درصد رشد آن بیشتر خواهد بود ، عنوان کرد : در حال حاضر برخی با جابجایی 250 واحدی شاخص یکباره شگفت زده می شوند اما به لحاظ قابلیت بازار سرمایه فعلی ، بزودی جهش 700 واحدی طی تنها یک روز به نسبت درصد شاخص را نیز شاهد خواهیم بود چراکه رشد ارزش افزوده سهام با چشم انداز بنیادین بازار اوراق بهادار ایران وجود داشته و بنابر 31 سال تجربه شخصی و حضور مداوم در بازار سهام داخل و خارج کشور ، معتقدم به طور حتم طی پنج سال آینده بورس کشور از بالاترین ارزش افزوده سهام برخوردار خواهد بود .

وی ادامه داد : با در نظر گرفتن فاصله قیمت هر سهم با نرخ موجه پنج دلاری در بازار های جهانی و بسط این موضوع به کل بازار سرمایه ایران بنابر هدف های زمانی فیبوناچی از آغاز حرکت شاخص رشد آن طی پنج سال آینده رو به بالا خواهد بود و بیشترین درصد رشد جهانی را از آن خود خواهد کرد .

این تحلیلگر بازار سرمایه در برابر این سوال که به لحاظ تکنیکی رشد شاخص تا به کجا ادامه خواهد یافت؟ افزود : روزی عقیده داشتم که شاخص بورس ایران تا مرز 22 هزار واحد حرکت خواهد کرد اما با تحلیل دورنمای روشن آن در وضعیت فعلی جهش شاخص به محدوده های 27 هزار و 30 هزار واحدی دور از دسترس نیست و به طور حتم در آینده ای نزدیک اتفاق خواهد افتاد .

وی از زمان ریزش احتمالی شاخص نیز سخن گفت و افزود : در بلندمدت چنانچه سه واحد زمانی شاخص کاهش یابد در مقابل پنج واحد زمانی می تواند افزایش یابد چرا که نوسان ارزش افزوده سهام شرکت ها به لحاظ زمانی عملاً سیکل های صعودی یا نزولی بازار بین 3 تا 20 روز آینده را رقم می زند . به هرحال با همه صحبت های موجود شاخص کل بازار آنچنان کاهشی نداشته و با توجه به قدرت نسبی آن ، ریزش خیلی کمی به لحاظ سیر نزولی تعدادی از سهام شرکت های بورسی در باره زمانی کوتاه مدت خواهد داشت .

دکتر کنی ماهیت کلی بازار سهام کشور را با توجه به سرعت رشد ارزش افزوده سهام و اعتقاد بیشتر مردم به بازار را مثبت ارزیابی کرد و از سهام شرکتهایی همچون ماشین سازی اراک ، بانک های پارسیان ، سینا ، کارآفرین ، شرکتهای فعال در صنعت غذایی و نهایتاً خودروسازان را برای سرمایه گذاری مناسب دانست .

نظرات 3 + ارسال نظر
وبگرد دوشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 08:35

: در جلسه عصر امروز کمیسیون قضایی مجلس، نمایندگان شرایط جدیدی را در ذیل ماده 22 لایحه حمایت از خانواده برای ثبت نکاح موقت قرار دادند.

حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر نماینده ارومیه و عضو کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوعش گفت: در این جلسه تمام وقت کمیسیون به بررسی و تصویب ماده 22 لایحه حمایت از خانواده یکی از مواد سه‌گانه ارجاع داده شده به کمیسیون، صرف شد.

وی در این باره افزود: نمایندگان ضمن بررسی ماده 22 تغییر و تحولی شکلی در این ماده به وجود آوردند که بر اساس آن این ماده بدین شکل تغییر یافت، "در موارد ذیل ثبت نکاح موقت یا بذل آن الزامی است؛ 1- توافق زوجین؛ 2- باردار شدن زوجه؛ 3- شرط ثبت ضمن عقد ".

عضو کمیسیون قضایی مجلس ادامه داد: البته نمایندگان به بند چهارم در نظر گرفته شده برای این ماده که بر اساس آن عقد موقت بیشتر از 2 یا 3 سال ثبت می‌شد، رأی ندادند.

ذاکر ادامه داد: کمیسیون قصد داشت که با تصویب بند چهارم ماده 22، ثبت عقدهای شبیه عقد دائم همانند عقدهای چندین ‌ساله را الزامی کند اما آنچه که در این بند در نظر گرفته شده بود، نهایتا رأی نیاورد.

وی در پایان اظهار داشت: حجت‌الاسلام رازینی معاون حقوقی و توسعه قضایی قوه قضائیه، بداغی معاون حقوقی رئیس‌جمهور، تعدادی از نمایندگان زن و مرد مجلس و نماینده‌ای از مرکز پژوهش‌ها میهمانان امروز کمیسیون قضایی بودند.

مواد 22، 23 و 24 لایحه حمایت از خانواده به دلیل آنچه که نمایندگان به عنوان ایراد شکلی در مواد یادشده عنوان کردند بنا به دستور رئیس مجلس در جریان بررسی این لایحه به کمیسیون قضایی ارجاع داده شده بود.

مورچه سه‌شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 11:19

عشق بی پایان
دیشب فیلم عشق بی پایان را می دیدم ماجرای شور عشق پسر و دختر دبیرستانی و ممانعت پدر و مادر دختر از ملاقات آنها به مدت یکماه و متعاقب آن خشم و ترس پسر و به آتش کشیدن خانه دختر برای نشان دادن عمل قهرمانی و نجات آنها.
دبیرستان و سنین نوجوانی و اوایل جوانی دوره طلایی هر انسانی است دوره ای که شعله درونی روشن شده و آمادگی برای عشق ورزیدن ، قهرمان شدن و موفقیت در هر زمینه ای مثل علم ، ورزش ، کار و... فراهم است . کشورهای مترقی دنیا بهترین فوتبالیستها ، تنیسورها و استعدادها را دراین سن کشف و عرضه می کنند ، دوره ای که اگر باحمایت خانواده و جامعه باشد اساس زندگی هر فردی را بنا خواهد کرد . طرحی را آقای احمدی نژاد اعلام کردند مبنی بر اختصاص یک میلیون تومان به هر نوزاد و تشکیل پس اندازی برای هر فرد تا 18 سالگی . این مساله اگر پشتوانه قانونی جدی داشته باشد و عملی شود می تواند امیدی برای جوانان باشد ،جوانانی که 12 سال دوران تحصیل را سپری کرده اند عاشق می شوند ولی از تامین احتیاجات اولیه خود ناتوان هستند ، 2 سال باید سربازی بروند ، 4 سال دانشگاه را سپری می کنند وبازار کاری برای آنها نیست .عشق در این حالت به هرزگی تبدیل می شود ، شعله اشتیاق خاموش و کم نور شده و انحراف و آلودگی به انواع مخدرات شروع می شود ، این در حالیست که تشویق به ازدیاد جمعیت می شود بدون اینکه خانواده و دولت مسوولیت جدی در این زمینه را بپذیرند . مرسی

مورچه چهارشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 14:08

نام گذای امام حسن (ع)
پس از ولادت، نامگذاری از جانب مادر به پدر، و از او به محمد(ص) محوّل شد و محمد(ص) هم منتظر نامگذاری پروردگار ماند. تا اینکه جبرئیل، امین وحی، فرود آمد و گفت:«خدایت سلام می‌رساند و می‌گوید چون علی برای تو همانند هارون برای موسی است، نام فرزندش را نام فرزند حضرت هارون علیه السلام یعنی شبّر قرار ده!» رسول خدا فرمود: «زبان من عربی است و شبّر، عبری است.» جبرئیل گفت: «شبّر در زبان عرب به معنای«حسن» است.»
مدتهاست به این فکر می کنم که اگر فرهنگ و حفظ هویت فرهنگی مهم است چرا هر ملتی نامهای مخصوص به خود را دارند و نام ایرانیان بیشتر عربی است تا فارسی وقتی به ایتالیائیها نگاه می کنیم به نامهایی نظیر مارچلو ، روبرتو، سوفیا ،کارلو وآنجلو بر میخوریم .وقتی به روسها نگاه می کنیم نامهایی نظیر میخائیل ، الکساندر، ولادیمیرو... برخورد می کنیم که نشان می دهند روس هستند وقتی نگاهی به سیره امامان معصوم می اندازیم دقت آنها در بکارگیری نامهای عربی بجای عبری را مشاهده می کنیم .ولی از اینکه ایرانیان با تمدن بسیارکهن اصرار به نامگذاری خود به سیاق اعراب را دارند و به معادل های پارسی آن فکر نمی کنند حیرت زده می شویم . پیشنهادی دارم که شاید قابل فکر باشد هرکدام از ما برای خود علاوه بر نام اصلی یک نام پارسی اصیل انتخاب و در مناسبت های متفرقه و نوشته های خود استفاده و بدینوسیله به گسترش زبان و فرهنگ پارسی کمک کنیم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد