و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

چرا «هیلاری کلینتون» به خاورمیانه می‌آید؟

یک تحلیل‌گر مسایل بین الملل پیگیری سیاست مماشات و بسیج کشورهای عربی خاورمیانه در قبال سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا را از جمله محورهایی دانست که منجر به سفر وزیر خارجه این کشور به منطقه شده است. همچنین به باور وی اگر وحدت استراتژی وجود داشته باشد می‌توان به مذاکرات استانبول امیدوار بود.
هیلاری کلینتون روز شنبه برای دیدار با مقامات کشورهای امارات متحده عربی، عمان و قطر عازم منطقه شد.
گفته می‌شود ترغیب کشورهای عربی به اجرای دقیق تحریم های ایران یکی از اهدف اصلی این سفر است. این در حالی است که قرار است در اواخر ماه ژانویه ایران و 1+5 دور دوم مذاکرات هسته‌ای را در استانبول آغاز کنند.

داوود هرمیداس باوند در گفت‌وگو با خبرنگار فرارو در این باره که وزیر خارجه آمریکا با سفر منطقه به دنبال چیست، گفت: «آمریکا در رابطه با کشورهای عربی منطقه خاور میانه دو خط و مشی را در پیش گرفته است؛ یکی جلب خاطر کشورهای عربی و اجرای سیاست مماشات است و دیگری بسیج کشورهای عربی در قبال سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا بخصوص در برخورد با ایران.»
وی با بیان اینکه آمریکا سعی کرده تا از احتمال وقوع یک رویداد سخت افزاری استفاده بهینه کند، گفت: «آمریکا کشورهای عربی خاورمیانه را تشویق کرده است که برای رفع نگرانی خود سلاح‌های پیشرفته خریداری کنند به طوریکه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس درمجموع 130 میلیارد دلار قرداردهای فروش سلاح‌های پیشرفته امضا کرده‌اند.»
این استاد دانشگاه فروش سلاح و گسترش روابط تجاری با اعراب را در جهت تکمیل هرچه بیشتر این دو خط و مشی ارزیابی کرد و گفت: «توسعه روابط تجاری و بهره برداری از احتمال بروز یک برخورد سخت افزاری منجر به فروش سلاح‌های پیشرفته به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس شده است.»
باوند در پاسخ به این سوال که مذاکره با مقامات منطقه برای تشدید یا اعمال تحریم‌ها علیه ایران از یک سو و پیگیری مذاکرات از سویی دیگر آیا نشانه تناقض در سیاست‌های آمریکا نیست، اظهار کرد: «از نظر شکلی بله تناقض آمیز است ولی از نظر محتوایی برای اینکه هیچ توافقی هرچند نسبی حاصل نشده است، تناقض آمیز نیست.»
این کارشناس مسایل خارجی در توضیح بیشتر این موضوع بیان کرد: «از نظر محتوایی و ماهیتی هیچ گونه تفاهم و توافقی پدیدار نشده است بنابراین آنها سیاست چماق و هویج و افزایش تحریم‌ها را در پیش گرفتند.»
باوند افزود: «هنوز از نظر محتوایی مبانی تفاهم نسبی و ضمنی پدیدار نشده است تا بازتاب خاص خود را در تصمیم گیری و موضع گیری بعدی در پی داشته باشد.»
وی توضیح داد: «تنها موردی که می‌توانست به عنوان یک تفاهم مطرح شود، توافق وین بود، یعنی توافق برای انتقال درصد پایین اورانیوم برای تغلیظ و باز گرداندن دوباره آن به ایران.»
این تحلیل‌گر مسایل بین الملل با بیان اینکه مذاکرات وین می‌توانست یک فضای جدید و اعتماد ساز به وجود آورد، گفت: «این توافق می‌توانست چارچوبی قابل قبولی برای حل مسایل پیچیده و مشکل باشد که متاسفانه اجرایی نشد.»
باوند در پاسخ به سوال دیگری در این باره که چشم انداز مذاکرات استانبول را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: «اگر در ایران یک استراتژی واحدی دنبال شود و شرایط مانند توافقات وین نباشد که ابتدا تفاهمی صورت گیرد ولی سپس در داخل ایران با مخالفت جدی روبرو شود، می‌توان به مذاکرات استانبول امیدوار بود.»
وی اضافه کرد: «اگر از قبل یک وحدت استراتژیک پدیدار شده باشد که بر اساس آن وحدت مذاکرات انجام بگیرد، می‌توان امیدوار بود. در واقع اگر این وحدت بین مراجع تصمیم گیرنده برقرار شده و ارزیابی همه جانبه صورت گرفته باشد و تصمیم جدی‌تری اتخاذ شده باشد، می‌توان به فرایند مذاکرات خوشبین بود ولی اگر بر اساس روالی که تاکنون وجود داشته عمل شده و سیاست تاخیر و تعلل در پیش گرفته شود انتظاری از مذاکرات نباید داشت.»
این استاد دانشگاه ادامه داد: «در پرتو شرایط به وجود آمده، خرد و عقل سلیم حکم می‌کند که در جهت یک توافق و تفاهم گام بر داشته شود چون اگر مذاکرات استانبول به نتیجه نرسد پیامدهای نگران کننده‌ای برای مملکت در پی خواهد داشت.»

نظرات 9 + ارسال نظر
وبگرد یکشنبه 19 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:43

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از بداخلاقی های سیاسی که به علمای قم هم رسیده، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت 19 دی، قیام خونین مردم قم علیه توهین به امام(ره) به بیان دیدگاه‌های خود با عنوان مذمت توهین و تهمت پرداخته است.

متن پیام وی بدین قرار است :
توهین و تهمت به کسانی که جایگاهی در قلوب مردم یک سرزمین یا پیروان یک آیین الهی دارند، شیوه همیشگی کسانی است که پایه‌های قدرت خویش را بر تارهای عنکبوتی بنا نهاده‌اند و شگفتا در تاریخ بسیار دیدیم و شنیدیم که حاکمان ناحق بسیاری، برای بقای خویش به این شیوه نخ‌نما تمسّک جستند و هر‌بار نیز آفتاب حقیقت از پس ابر توهین و تهمت بردمید و اساس شب‌پرستان را درنوردید، اما اذناب جور به این میراث اجدادی خویش پایبندند.

به تاریخ صدر‌اسلام برگردید که سران بت‌پرست حجاز، وقتی عجز خویش را در مقابله با پیام‌های آسمانی پیامبر رحمت دیدند و از اقبال مردم به دعوت اسلام و ادبار از خویش ترسیدند، تیر توهین و تهمت را در ترکش نهادند تا شاید با سیاه‌نمایی نورانیت رسول مکرم(ص) و سحر و جادو خواندن کلام وحی، بر روزگار قدرت خویش چند صباحی بیفزایند،اما دیدیم که لات، هبل و عزی یکی پس از دیگری شکستند و وحدانیت خدا در قالب تعالیم متعالی اسلام بر زبان‌ها جاری شد وامروز مسلمانان با بیش از 5/1 میلیارد جمعیت و 56 کشور با قومیت‌های مختلف و زبان‌های گوناگون فریاد برمی‌آورند که «اشهد ان محمداً رسول الله» فراز و فرود تاریخ و تهمت و توهین طاغوتیان در حق حق‌گویان را در 1400 سال گذشته می‌دانید و به رسم ایجاز، به تاریخ معاصر ایران، به عنوان ام القرای جهان اسلام می‌پردازم که سلطنتی به شیوه اشراف مکه و مدینه در اندیشه شوم حکومت موروثی به شیوه دیکتاتوری و استبدادی داشت.

مردی از قبیله اهل بیت(علیهم‌السلام) علم مبارزه ضدطاغوت را هرچند گروهی در آن مقطع پرچم ضلال می‌دانستند، برافراشت و در طول 17 سال با زبرالحدیدهایی که داشت، مردم را به میدان آورد.

اگر در نقطه آغاز مبارزه، رژیم پهلوی با کشتار بی‌رحمانه در 15 خرداد 42 و تبعید امام و حبس مبارزان، تسمه از گرده مردم کشید و به قول خویش زهر چشم گرفت، اما آن آتش، زیر خاکستر نهان بود و هر ‌ازچند گاهی انفاس قدسیه امام(ره) در بیانیه‌ها و روشنگری‌های مبارزان در سخنرانی‌ها، بر آن می‌دمید و در گذر زمان به سال 1356 رسیدیم.

رژیم پهلوی براساس اطلاعات میدانی ساواک که بعضاً تا عمق خانواده‌ها نیز نفوذ داشت، مانند سران مشرک قریش، پی به عجز خویش در مقابله با اقبال روزافزون مردم به امام و نهضت روحانیت برد و در همان سال، دو سیاست را برای ترور فیزیکی و شخصیتی امام پی گرفت.

برای ترور فیزیکی نور چشم امام، حاج آقا مصطفی خمینی را در آبان ماه 1356 نشانه گرفتند تا امام را از ادامه مبارزه مأیوس کنند. اما وقتی استواری امام را در تداوم مبارزه و صلابت مردم در حمایت از امام دیدند، در دی ماه همان سال سیاست ترور شخصیتی امام را در دستور کار خویش قرار دادند و مقاله‌ای سراسر توهین و تهمت به امام را در روزنامه اطلاعات منتشر کردند که به اعتراف دوست و دشمن، اتفاقات پس از آن، سقوط رژیم پهلوی را در سراشیبی تسریع نهاد.

مردم همه شهرهای ایران، به خصوص مردم شهر قم که امام را با همه سوابق می‌شناختند، چون آتشفشانی به خروش آمدند و اگرچه در 19دی در خیابان‌های قم در خون خویش غلتیدند، اما گدازه‌های خشم و نفرت خویش را بر کاخ پوشالی و سست بنیاد پهلوی ریختند.

همراهی پیر و جوان و زن و مرد قم با طلبه‌ها، فضلا، علمای بیدار و مراجع بزرگوار برای دفاع از حقانیت وجود یک سید جلیل‌القدر از سلاله پاکان ثابت کرد که تقدیر الهی در قرار دادن مضجع شریف حضرت معصومه(س) در قم و بعدها تأسیس حوزه علمیه در این خطه از جغرافیای وسیع ایران بی‌حکمت نبوده است.

مردم قم در 19 دی 1356 با خون خویش درختی را آبیاری کرده‌اند که سالها پیش خون مردم تهران و کفن‌پوشان ورامین و خود قم در پای نهال آن ریخته شده بود. درختی که شاگردان امام در طول 15 سال تبعید رهبر خویش با تحمل مرارت‌های شکنجه و زندان نگذاشتند شاخه‌های انحرافی بر آن رشد نماید، درختی که یک سال پس از قیام خونین مردم قم با عنوان «جمهوری اسلامی» ثمر داد. درختی که در سالهای پس از پیروزی، تثبیت و تداوم خویش با حضور مردم و اهدای خون جوانان در دفاع مقدس، سایه گستر شده است.

اینک 30 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و بقایای فکری دین‌زدایی و روحانیت‌ستیزی که در بهار هوشیاری مردم ایران، چون مارهای افسرده سر در خاک انتقام فرو برده بودند، در پاییز بداخلاقی‌های سیاسی و اختلافات سلیقه‌ای، پوست‌اندازی کرده و سر برآورده‌اند و خاکریز به خاکریز جلو می‌آیند و شاهدیم که پس از توهین و تهمت به سران روحانی عرصه سیاست در 30 سال گذشته، به فضلا، علما و مراجع قم رسیده‌اند.

تأسف‌آور است که این بار برای توهین و تهمت، لباس رشیدی مطلق‌ها را درآورده و خرقه دوستی و ارشاد پوشیده‌اند، رندانه با چراغی که دروغ را اخلاق، تهمت را مبارزه و توهین را جهاد می‌دانند، مزوّرانه پشت خاکریزی پناه گرفته‌اند که مطمئناً آخرین و بالاترین هدف آنها خواهد بود.

وبگرد یکشنبه 19 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:44


فرارو- اظهارات 10روز پیش سید محمد خاتمی درباره کف خواسته‌های اصلاح طلبان هم‌چنان خبرساز است. پس از واکنش‌ها برخی چهره‌های اصولگرا به این اظهارات، این بار نوبت به برخی اصلاح‌طلبان رسید تا در مقابل اظهارات اصولگرایان واکنش نشان دهند.

شاید هنگامی که اعضای فراکسیون اقلیت مجلس به دیدار رییس جمهور سابق رفتند تصور نمی کردند که این دیدار و مسائل مطرح شده در آن به این شکل جنجال ساز شود. جنجالی که با موضع گیری آیت‌الله جنتی وارد فاز جدیدی شد و برخی اصلاح طلبان را به واکنش واداشت.

محمد خاتمی در آن دیدار مطالبی را مطرح کرد که از سوی فعالان سیاسی به تلاش برای بازگشت به صحنه سیاسی تعبیرشد. خاتمی در آن دیدار سه شرط را به عنوان کف خواسته‌های اصلاح‌طلبان برای بازگشت به فرآیند رقابت سیاسی و انتخاباتی عنوان نمود.

وی گفت: «خواست ما در گذشته و امروز موارد مشخصی بوده که حتی پس از حوادث انتخابات اخیر کشور نیز بر آن تاکید کردیم. باید شرایط حضور با نشاط مردم و تامین حقوق آنان تضمین شود وباید سازوکاری برای انتخابات تدوین شود که کمترین محدودیت برای آزادی رای مردم و بیشترین فضا برای تحقق خواست و اراده آنان فراهم شود.»

خاتمی در این دیدار سخنان دیگری نیز بر زبان آورد که در کنار شروط سه‌گانه‌اش مورد انتقاد برخی اصولگرایان قرار گرفت. وی درباره اهانت هشدار داد و گفت: «اهانت از اشخاص و افراد به نهادهایی چون مرجعیت رسیده است و هیچکس در مقابل اهانت کنندگان نمی‌ایستد و به راحتی دروغ می‌گویند، تهمت می‌زنند و متاسفانه برخی برخوردهای نهادهای رسمی قضایی و امنیتی نیز مبتنی بر همین دروغ‌ها و تهمت‌هاست و این مسئله خطرناکی است که دودش به چشم نظام می‌رود.»

جنجال بر سر اظهارات خاتمی از روز پس از انتشار سخنان وی، با سرمقاله حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان آغاز شد. وی در یادداشت خود ضمن انتقاد شدید از خاتمی و معرفی او به عنوان یکی از سران فتنه به شروط رییس جمهور سابق نقدی وارد نکرد و به بخش هشدار وی درباره اهانت به مراجع پرداخت.

شریعتمداری نوشت: «گفتنی است و خنده دار نیز هست که آقای محمد خاتمی در دیدار با جمعی از همفکران و همراهان خود در فتنه 88، ضمن تلاش ناشیانه برای پوشاندن خیانت های خود، درباره اهانت به مراجع نیز، ابراز نگرانی کرده است! و توضیح نداده که مگر ایشان و دوستان فتنه گرشان «تقلید از مراجع را کار میمون»! نمی دانستند؟! و مگر خدا و پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) را هم قابل انتقاد نمی دانستند؟!»

شریعتمداری کل یادداشت خود را به این بخش از سخنان خاتمی اختصاص داد، اما دیگر رسانه‌ها حساسیت را به شروط او کشاندند. برخی از اصولگرایان اظهارات رهبر دوم خرداد را زیر سوال بردند و هر یک از منظر خود آن‌ها را مردود دانستند.

تا این‌که آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان تنور جنجال را داغ کرد و گفت: «اصلا نیازی به حضور این عده در انتخابات نیست و آنها خواب‌های بی‌تعبیری را دیده‌اند. در حالی‌که مردم و مسئولان آنها را به هیچ وجه قبول ندارند.»

پس از این سخنان آیت‌الله جنتی، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان نیز برای بار دوم وارد گود شد و درباره آن دیدار حاشیه ساز نوشت. شریعتمداری باز هم به جای پرداختن به شروط خاتمی به موضوع دیگری پرداخت اما مسئله مورد نظر شریعتمداری در واقع پیشروانه‌تر از نقد شروط خاتمی بود.

وی با حمله به نمایندگان اصلاح‌طلب دیدار کننده با خاتمی نوشت که آن عده از نمایندگان فراکسیون اقلیت مجلس که با خاتمی دیدار داشته اند، ندانسته و ناخواسته به این جرم بزرگ تن داده باشند و البته در هر دو صورت «آگاهانه یا ناخودآگاه و خواسته یا ناخواسته» آنچه در آن تردیدی نیست، این که شورای نگهبان مطابق نص صریح قانون، حق تایید صلاحیت آنها را برای ورود دوباره به خانه ملت ندارد.

به این ترتیب شریعتمداری با این یادداشت خود اساسا اصلاح طلبانی را که با سید محمد خاتمی دیدار می کنند را نیز هدف قرار داد و آن‌ها را نیز لایق حضور در مجلس ندانست، تا برسد به همراهان و همفکران خاتمی.

سومین چهره‌ای که درباره سخنان رییس جمهور سابق موضع‌گیری کرد روح‌الله حسینیان است. وی امروز درباره ارزیابی خود از تعیین شروط از سوی خاتمی برای بازگشت به عرصه سیاسی کشور اظهار داشت: «خاتمی می‌خواهد با بیرون کشیدن خود از حوادث سال گذشته، خود را تبرئه و بازسازی کند و بار دیگر رهبری اصلاح طلبان را بر عهده بگیرد.»

رییس فراکسیون انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا خاتمی را از سران فتنه سال گذشته می‌دانید یا خیر، عنوان کرد که خاتمی نه تنها از سران فتنه سال گذشته به شمار می‌رود، بلکه از ابتدایی که فتنه در کشور آغاز شد، خاتمی از سران آن فتنه بود.

حسینیان درباره شروط خاتمی برای بازگشت به عرصه سیاسی کشور، گفت: «این مسایل داستان همان کسی است او را به ده راه نمی‌دادند، سراغ خانه کدخدا را می‌گرفت.»

در کنار این اشخاص افراد دیگری نیز در این باره موضع گیری کردند. لب کلام تمام این مواضع این بود که خاتمی و اصلاح طلبان هم فکر او جزو فتنه گران هستند و برای بازگشت به فضای سیاسی کشور راه سختی در پیش دارند. راهی که باید از مسیر توبه و استغفار بگذرد در غیر این صورت جایی برای آن‌ها در ساختار قدرت وجود ندارد.

واکنش برخی اصلاح‌طلبان
با گسترش انتقادات به اظهارات خاتمی و موضع گیری‌های مختلف آن‌ها امروز اصلاح طلبان میانه‌رو نیز با رعایت اصل احتیاط پاسخ‌هایی جسته و گریخته به این انتقادات دادند. حسن روحانی شاخص ترین این افراد بود که امروز به اظهارات آیت‌الله جنتی واکنش نشان داد.

روحانی درباره حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس آینده، اظهارکرد: «در انتخابات قانون داریم و همه باید ملتزم به قانون باشیم، پس اگر قانون شرایطی را برای کاندیدا آورده است، همان شرایط باید مدنظر باشد و هیچ شخصی نمی‌تواند به آن شرایط موردی را اضافه کند؛ بنابران شورای نگهبان هم موظف است ناظر بر اجرای قانون باشد و نه چیز دیگری و شورای نگهبان موظف است کاری کند تا قانون دقیقا اجرا شود.»

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص با بیان این‌که «باید از حضور همه گروه‌ها، ‌تشکل‌ها،‌ انجمن‌ها و احزاب در انتخابات آینده استقبال کنیم» تصریح کرد: «این‌که چه کسی می‌تواند کاندیدا شود را قانون تعیین کرده است و این‌که چگونه می‌شود در صحنه انتخابات حضور یابد، مطابق آن چیزی است که در قانون تعیین شده پس نباید فرای قانون سخنی بگوییم و نسخه‌ای بپیچیم و بایدهمه در چارچوب قانون حرکت کنیم.»

وی همچنین تاکید کرد که اگر در انتخابات همه گروه‌ها و احزاب شرکت کنند، به نفع کشور است و هرچه حضور مردم پررنگ‌تر باشد، آن انتخابات پرشورتر خواهد بود، همانطور که در انتخابات‌های گذشته مقام معظم رهبری بر شرکت همه و حضور بیشتر مردم تاکید کرده‌اند و همچنان نیز بر این موضوع تاکید دارند.

این عضو مجلس خبرگان تصریح کرد: «هرگونه سخن و رهنمودی که منجر شود گروهی از جامعه ما در انتخابات حضور نداشته باشند، امر مطلوبی نخواهد بود؛ چراکه هرچه حضور در انتخابات بیشتر باشد، به نفع همه است.»

از طرف دیگر شیخ قدرت علیخانی نماینده شاخص اصلاح طلبان در مجلس نیز به اظهارات آیت‌الله جنتی و حسین شریعتمداری پاسخ داد. وی گفت: «تایید یا رد صلاحیت نامزدهای انتخابات در چهارچوب قانون بررسی می‌شود و لذا اظهار نظرها در این زمینه منشا قانونی ندارد و شخصی است.»

عیلخانی با تاکید بر اینکه «همه چیز را باید در چهارچوب قانون ببینیم»، خاطرنشان کرد: «زیرا در این صورت قانون است که حرف اول و آخر را می‌زند.» این نماینده مجلس در ادامه تاکید کرد که اگر روزی قرار باشد اظهار نظر فردی ملاک قرار گیرد برای ما اظهار نظر و تصمیم مقام معظم رهبری حجت است نه سخن روزنامه کیهان یا دبیر شورای نگهبان زیرا رهبری قطعاً در سخنان خود همه مصالح و جوانب را در نظر می‌گیرد.

برخی دیگر از اصلاح طلبان نیز محافظه کارانه‌تر به موضوع پرداختند و صرفا چرایی افزایش انتقادها از جریان مطبوع خود را مد نظر قرار دادند.

جمشید انصاری نماینده زنجان در مجلس در گفتگو با ایلنا، در پاسخ به سوالی در مورد تشدید حملات به جریان اصلاحات اظهار کرد: «گروه‌هایی وجود دارند که در پی آنند تمام دیدگاه‌های مخالف خود را از عرصه‌های مختلف کشور حذف کنند. البته تمام اصولگرایان اینگونه فکر نمی‌کنند و بخش محدودی دارای این تفکر هستند. آنان فکر می‌کنند که همه باید دیدگاه آنها را بپذیرند و گرنه باید مورد حمله قرار گیرند.»

وی معتقد است که این گروه خاص هنگامی که اصلاح‌طلبان یا حتی گروهی در خود اصولگرایان موضعی را انتخاب می‌کنند، شروع به جو سازی می‌کنند تا آنان را تضعیف کنند و حملات اخیر علیه اصلاح‌طلبان هم در این راستا بیان می‌شود.

عضو فراکسیون خط امام (ره) گفت: «آن گروه محدود در طیف اصولگرایان از آرام شدن فضا می‌ترسند زیرا در آن صورت بی‌ارزش بودن و غلط بودن دیدگاه‌هایشان بیشتر مشخص می‌شود.»

با وجود این که اظهارات امروز روحانی، علیخانی و انصاری سکوت مطلق اصلاح‌طلبان را درباره موضع گیری اصولگرایان در قبال شروط خاتمی خدشه دار کرد، اما این مواضع را نمی‌توان موضع حتمی اصلاح طلبان دراین باره تلقی کرد چرا که تاکنون هیچ یک از شخصیت های شاخص این جریان در این باره اظهار نظری نکرده‌اند.

مورچه دوشنبه 20 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:33

بمب خنده مدیری:
بازهم مدیری خبرساز شد ، چند روزی است کلیپی در اینترنت انتشار یافته که به بمب خبری مدیری موسوم شده است . کلیپی بیشتر شبیه فحش نامه همراه با مقادیر زیادی مسخرگی ورقص برای برای ریشخند کردن شبکه های ماهواره ای.
مدیری با سریالهای طنزش همواره جریان ساز و پیشرو بوده است از ساعت خوش گرفته تا مرد هزار چهره و جدیدا قهوه تلخ که دغدغه ها و مشکلات فرهنگی مردم ، نخبگان و طبقه حاکم را منعکس می کند .
قهوه تلخ و انتشار آن بصورت CD و از طریق بخش خصوصی واقعا تحولی مهم و اثرگذار است ولی این مهم با مقاومت های شدیدی مواجه شده است که از جانب مردم نبوده است و فشار کار رسانه ای در جهان سوم را بیشتر آشکار می کند .
CD فوق بیشتر به پاچه خواری مدیری از گروههای فشار و دولتمردانی است که از قهوه تلخ خوششان نیامده است و می توانند آش را با جاش از بین ببرند.
به مدیری سخت نگیریم و از او دلخور نشویم وقتی که شرایط به دلخواه نیست.

سارا دوشنبه 20 دی‌ماه سال 1389 ساعت 16:26

روزی که خداوند جهان را آفرید

فرشتگان مقرب را به بارگاه خود فراخواند و

از آنها خواست تا برای پنهان کردن راز زندگی پیشنهاد بدهند

یکی از فرشتگان به پروردگار گفت : خداوندا آنرا در زیر زمین مدفون کن

دیگری گفت: آنرا در زیر دریا ها قرار بده
و سومی گفت: راز زندگی را در کوهها قرار بده
ولی خداوند فرمود: اگر من بخواهم به گفته های شما عمل کنم

فقط تعداد کمی از بندگانم قادر خواهند بود

آن را بیابند

در حالی که من می خواهم راز زندگی در دسترس همه بندگانم باشد

در این هنگام یکی از فرشتگان گفت

ای خدای مهربان راز زندگی را در قلب بندگانت قرار بده

زیرا هیچکس به این فکر نمی افتد که

برای پیدا کردن آن باید به قلب و درون خودش نگاه کند

دوست دوشنبه 20 دی‌ماه سال 1389 ساعت 16:26

فرشته‌ای‌ دستم‌ را می‌گیرد و می‌گوید

هنوز فرصت‌ هست،

به‌ آسمان‌ نگاه‌ کن

ROSE سه‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1389 ساعت 14:54

The sound of lover's hart is too houd, because it beats for to prople.

وبگرد چهارشنبه 22 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:05

یک پرسش به پرسشهای شب اول قبر اضافه شد:
با هشتاد و یک هزار تومان یارانه ات چه کردی؟؟؟

حمید پنج‌شنبه 23 دی‌ماه سال 1389 ساعت 15:03

اگر می خواهید ریه های سالمی داشته باشید به انجام این کارها عادت کنید


*با تجویز پزشک آسپرین مصرف کنید.محققان دانشگاه هاروارد طی مطالعاتی متوجه شدند که کسانی که 325 میلی‌گرم آسپرین روزانه مصرف می‌کنند، 22 درصد نسبت به افراد دیگر به احتمال کمتری دچار تنگی نفس می‌شوند. *دمبل بزنیدبا انجام این ورزش ماهیچه‌های قفسه سینه افزایش و تقویت می‌یابد و این توانایی را دارد که فضای بیشتری را برای ریه‌هایتان باز کند*آب بنوشیدبه گفته دکتر سومان گولا، پرفسور اتولارینولوژی از دانشگاه پیتاسبورگ، جذب خوب آب می‌تواند از مسیر هوایی ترشحات نمدار نگهداری کند. به همین دلیل است که شما می‌توانید به راحتی صحبت کنید. همچنین نوشیدن آب زیاد مانع از سرفه های مکرر می شود *ملحفه ها را مرتب بشوییدگردوخاک موجود در ملافه‌ها می‌تواند راه نایژه‌ها را ببندد اما مطالعات دانشگاه از آرکانسس نشان داده است که به طور کلی در نتیجه عوض کردن ملافه‌ها، 66 درصد از تعداد موجودات ذره‌بینی داخل ملافه‌ها کاهش پیدا می‌کند. *غذایتان را خوب بجویدتحقیقات کلینیک کلواند در آمریکا نشان می‌دهد که ماهیچه‌های معده به حرکت کردن دیافراگم کمک می‌کند بنابراین شما با قدرت بیشتری ریه‌هایتان را از هوا پر می‌کنید.

مورچه سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:22

چگونه جوان بمانیم
1- اعداد بدرد نخور را به دور بریز. این شامل سن، وزن و قد میشه. اجازه بده پزشکان برای اونها نگران باشند، برای همین به اونها پول میدی دیگه.
2- فقط با دوستان خوش اخلاق معاشرت کن، غرغروها و بداخلاقها نابودت میکنند (ضمناً اگر جزو اون غرغروها یا بداخلاقها هستی این رو به خاطر بسپار).
3- شروع به یادگرفتن کن. کامپیوتر، هنر، باغبانی... هرچیزی که دوست داری، هرکاری که اجازه نده مغزت بیکار بمونه. "مغز بیکار کارگاه شیطانه"، و نام شیطان اینه: آلزایمر!
4- از چیزهای کوچک و ساده لذت ببر.
5 - به جاهای نادرست و پر گناه نرو ؛ برو به خرید، حتی مسافرت به یه شهر و یا یک کشور دیگه اما نه به جائی که پر از گناه و خطاست و همیشه یاد خدا باش
6- بیشتر مواقع طولانی بخند. آنقدر بخند که احتیاج به نفس تازه داشته باشی. و اگر دوستی داری که تورو میخندونه بیشتر وقت خودت را با او بگذرون.
7- اشک و غصه هم پیش میاد؛ یه کم گریه زاری کن، یه کم غصه بخور و تحمل کن و بعد حرکت کن... تنها کسی که تمام عمر با تو خواهد بود، خودت هستی.تا زنده ای زندگی کن.
8- دور وبرت رو پر کن از هرچیزی که دوست داری، فامیل، هدایا و یادگاریها، موسیقی، گل و گیاه، سرگرمیها، هرچیزی که خودت دوستش داری.خونه تو پناهگاه توست.
9- قدر سلامتی خودتو بدون: اگر خوبه، نگهش دار و مواظب باش، اگر استوار نیست، بهترش کن،
اگر هم بدتر ازاونی است که خودت بتونی کاری بکنی، خوب کمک بگیر.
10 - در هر موقعیتی عشق خودت رو به کسانی که دوستشون داری بیان کن و بگو.


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد