و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

چگونه موبایل شنود می شود؟

عصرایران ، مهندس حمید ثانی - امروزه هر جا سخن از استراق سمع و شنود مکالمات تلفن های همراه به میان می آید تصویری که در اذهان عامه نقش می بندد این است که در هنگام برقراری تماس ، مکالمات رد و بدل شده توسط دستگاهی واسط ضبط می شود و مورد شنود قرار می گیرد.این نوع استراق سمع اگر چه می تواند مورد استفاده قرار گیرد اما با پیدایش تلفن های همراه و گسترش ارتباطات سیار ، شیوه های جدید و کاراتری جهت شنود مکالمات و استراق سمع های محیطی به کار گرفته می شود.
هر تلفن همراهی قاعدتاً دارای یک میکروفون بسیار حساس است که همواره قابلیت فعال شدن را دارا می باشد.فعال کردن این میکروفون نیازی به برقراری تماس با گوشی مزبور و فعال شدن سیم کارت گوشی و یا حتی روشن بودن تلفن همراه ندارد.

امروزه یکی از تجارت های پرسود برای شرکت های سازنده تلفن های همراه ، فروش دستگاه های فعال کننده میکروفون های تلفن های همراه و امکانات شنود این میکروفون های فعال شده می باشد.

این دستگاه ها قابلیت هایی به خریداران آنها می دهد که با استفاده از آن می توانند به راحتی ، تلفن همراه شخص مورد نظر خود را به میکروفون مخفی خود تبدیل نموده و کلیه مکالمات وی در محل کار ، منزل و یا حتی در جمع دوستان را به راحتی شنود نمایند.

البته این دستگاه های شنود تنها توسط شرکت های سازنده تلفن های همراه ، تولید نمی شودو سایر شرکت های تولید کننده نرم افزار های موبایل نیز می توانند در صورت داشتن کد های نفوذ به دستگاه های تلفن های همراه شرکتی خاص(مانند نوکیا) نرم افزار مناسب شنود این نوع تلفن های همراه را تولید نمایند.

البته فعال کردن این نوع سیستم ، عموماً نیاز به نصب نرم افزار مربوطه بر روی تلفن همراه افراد قربانی دارد که این عمل ممکن است از طریق ارسال پیامک ، بلوتوث و ... انجام گیرد.

در صورتی که فرد مهاجم بخواهد از شیوه ارسال پیامک برای نصب این نرم افزار مخفی استفاده نماید ، پیامکی عمومی مانند تبریک سال نو به طیف وسیعی از مشترکان یک شهر ارسال می کند و مشترکان تلفن های همراه نیز پس از خواندن این پیامک ، فرد مهاجم را در جایگذاری این جاسوس کوچک یاری می رسانند.

با استفاده از این تکنولوژی ، هر تلفن همراه یک جاسوس بالقوه می تواند باشد که حتی در صورت خاموش بودن دستگاه تلفن همراه نیز می تواند بسته به حساسیت میکروفون خود ، امواج صوتی را از شعاعی از محیط خود ، جذب و ارسال نماید.

لازم به ذکر است که این سیستم جاسوسی ، تنها محدود به شنود مکالمات محیطی نمی شود بلکه این دستگاه ها قادربه دسترسی به تمامی بخش های تلفن همراه از قبیل یادداشت های شخصی ، پیام های کوتاه ، لیست تماس ها و ... می باشند.

توصیه هایی برای مقابله با این جاسوس :

1. در صورتی که این سیستم جاسوسی توسط یکی از شرکت های سازنده تلفن همراه (مانند نوکیا) به فرد مهاجم فروخته شود ، عملاً هیچ کاری نمی توان انجام داد جز اینکه به هنگام حضور در جلسات کاری و خصوصی که اطلاعات با ارزشی (مانند اطلاعات مالی) ردوبدل می شود باتری موبایل خود را خارج کرده و فضای کاری را عاری از دستگاه تلفن همراه شرکت مورد نظر نمایید.

2. حتی الامکان شماره هایی که پیامک های گروهی ارسال می نماید را Ban نمایید.

3. پیامک هایی که از افراد ناشناس می رسد و دارای حجمی بیش از یک اس ام اس است را باز نکنید.

4. Bluetooth دستگاه موبایل خود را در مواقع غیر ضروری ، در حالت Off قرار دهید.

5. اطلاعات شخصی و حساس مانند رمز عبور سامانه بانکی ، شماره حساب و ... را در دستگاه تلفن همراه خود ذخیره ننمایید.

6. در بازه های زمانی کوتاه ، دستگاه تلفن همراه خود را Format نمایید.

7. به یاد داشته باشیم که دستگاه های تلفن های همراه نسل قدیم به دلیل قدرت پردازش و فضای حافظه اندک از امنیت به مراتب بالاتری نسبت به تلفن های نسل جدید برخوردار هستند.

8. توصیه ویژه : "شرکت نوکیا سابقه ای نه چندان درخشان در زمینه حفظ حقوق مشتریان دارد !"

نظرات 6 + ارسال نظر
مورچه یکشنبه 26 دی‌ماه سال 1389 ساعت 13:26

تحلیل اتمی روزنامه مارکای اسپانیا از جدال ایران - کره شمالی
تفاوت دردآور نکونام و شجاعی با بازیکنان رقیب ناکام
به رغم اینکه هر دو تیم از لباس شرکت ایتالیایی لیگا استفاده کرده و هر دو تیم نیز در هتل لوکس شرایتون دوحه اسکان یافته اند که تیمهای عراق و امارات نیز آنجا هستند اما تفاوتهایی میان دو تیم وجود دارد.

روزنامه اسپانیایی مارکا برخلاف دیگر رسانه های بین المللی در شماره امروز خود، تحلیلی متفاوت و تا حدودی غیرفوتبالی از دیدار تیم های ملی ایران و کره شمالی در چهارچوب مرحله گروهی جام ملت های آسیا ارائه کرد و با طرح اتهام غربی سوء ظن به تولید بمب اتم توسط ایران، به مقایسه وضعیت دو تیم و همچنین آزادی عمل دو تیم پرداخته که به خوبی آزادی بازیکنان ایرانی و سایه دیکتاتوری روی سر چشم بادامی ها را به تصویر می‏کشد.

به گزارش سرویس ورزشی «آینده»؛ این روزنامه پرمخاطب در این باره می‏نویسد، تیمهای فوتبال هر دو کشور برای دومین بار در تاریخ مرحله نهایی رقابتهای جام ملتهای آسیا (که نخستین آن مربوط به 31 سال پیش بود) مقابل یکدیگر قرار گرفتند تا ببینند آیا کره ایها می توانند ناکامی همیشگی خود برابر شاهزادگان پارسی را جبران نمایند یا نه. تیمی که در 13 بازی گذشته تنها موفق شده بود یک تساوی از آنها بگیرد. اما هیچ راهی نبود.

در حالی که تا دقیقه 63 تساوی حاکم بر میدان بود حرکت نوری از سمت راست انصاری فرد را در موقعیتی قرار داد تا بتواند یکی از دروازه های استادیوم قطر را فرو بریزد و همین کافی باشد تا تیم تحت رهبری نکونام بازیکن تیم اوساسونا مانند بازی اول برابر عراق 3 امتیاز بازی را به خود اختصاص داده و صعود خود به مرحله بعد بازیها را تضمین کند.

به رغم اینکه هر دو تیم از لباس شرکت ایتالیایی لیگا استفاده کرده و هر دو تیم نیز در هتل لوکس شرایتون دوحه اسکان یافته اند که تیمهای عراق و امارات نیز آنجا هستند، اما تفاوتهایی میان دو تیم وجود دارد.


این روزنامه می افزاید: یکی از آنها از سال 2006 قدرت اتمی بوده (کره شمالی) و به طور مداوم مراقب مرزهایش با برادر جنوبی اش است و دیگری مظنون به ساخت بمب اتم که اصرار دارد غنی سازی اورانیوم سالهای اخیرش تنها برای تولید انرژی اتمی است.

در حالی که نکونام و شجاعی و سایر ستارگان ایران می توانند به راحتی در هتل رفت و آمد کرده و با علاقمندان عکس بگیرند، اما اوضاع در طرف دیگر کاملا متفاوت و دردآور است. رگه هایی از رژیمهای کمونیستی جنوب شرق آسیا در این تیم نیز حس می شود و یک نماینده سیاسی که رهبر هم خوانده می شود، هر روزه با قوانینی آهنین همه چیز را کنترل می کند.

بازیکنان در تمام طول روز در یک طبقه هتل حضور دارند و تنها برای صبحانه و نهار و شام اجازه خروج از اتاق را دارند و آن هم به جای رستوران در اتاقی بسته که برای این کار تدارک دیده شده است. بنابراین تنها زمانی که می توانند خیابانها را ببینند، زمانی است که با اتوبوس به سمت زمین تمرین یا استادیوم محل مسابقه می روند.


محیط بسته کره ایها زمانی به اوج خود رسید که کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل نفرستادن یک بازیکن به کنفرانس خبری قبل از بازی برابر امارات آنها را جریمه نقدی کرد و تنها سرمربی کره ایها در این کنفرانس حاضر بود. این جریمه نقدی که آنها را شوکه کرده بود باعث شد تا قبل از بازی با ایران کاپیتان خودرا نیز برای کنفرانس اعزام کنند و این نخستین و تنها باری بود که صدای یک بازیکن کره شمالی شنیده شد. بعد از هر بازی رهبر تونگ سوپ سرمربی این تیم قوانینی دارد که یکی از آنها راندن مستقیم اتوبوس به هتل بدون رد شدن از محلهای مختلط است.

در این میان تماشاگران کره شمالی نیز با نظمی نظامی در ورزشگاه حضور یافته بودند. حدود یکصد نفر که همه آنها در یک نقطه استادیوم مستقر شده و یونیفورم به تن (پیراهن سفید، شلوار خاکستری و کراوات قرمز) با حنجره های خود نظمی یک دست را در تشویق تیمشان نشان دادند.

تا به حال همه چیز جذاب به نظر نمی رسد و تنها پیروزی کره شمالی در روز نهایی برابر عراق همراه با پیروزی ایران برابر امارات می تواند باعث باز شدن درهای بسته اتاق بازیکنان تیم شود. آیا این اتفاق خواهد افتاد و بازیکنان کره شمالی با لطف بازیکنان ایران که صعودشان قطعی شده و انگیزه هایشان برای برتری برابر امارات تحلیل رفته، می‏توانند به مرحله حذفی صعود کنند و برای دقایقی از زیر سایه حکومت کمونیستی شان خارج شوند؟

مورچه دوشنبه 27 دی‌ماه سال 1389 ساعت 13:20

آنهایی که رفته اند .... آنهایی که مانده اند
آنهایی که (از ایران) رفته اند همانطور که دارند یک غذای سر دستی درست می کنند تا تنهایی بخورند فکر می کنند آنهایی که مانده اند الان دارند دور هم قورمه سبزی با برنج زعفرانی می خورند و جمعشان جمع است و می گویند و می خندند.
آنهایی که مانده اند همان طور که دارند یک غذای سر دستی درست می کنند فکر می کنند آنهایی که رفته اند الان دارند با دوستان جدیدشان گل می گویند و گل میشنوند و از ان غذاهایی می خورند که توی کتاب های آشپزی عکسش هست.
آنهایی که رفته اند فکر می کنند آنهایی که مانده اند همه اش با هم بیرونند. کافی شاپ، لواسان، بام تهران و درکه می روند .خرید می روند…با هم کیف دنیا را می کنند و آنها را که آن گوشه دنیا تک افتاده اند فراموش کرده اند.
آنهایی که مانده اند فکر می کنند آنهایی که رفته اند همه اش بار و دیسکو می روند و خیلی بهشان خوش می گذرد و آنها را که توی این جهنم گیر افتاده اند فراموش کرده اند.
آنهایی که رفته اند می فهمند که هیچ کدام از ان مشروب ها باب طبعشان نیست و دلشان می خواهد یک چای دم کرده حسابی بخورند.
آنهایی که مانده اند دلشان می خواهد یکبار هم که شده بروند یک مغازه ای که بتوانند هر مشروبی را می خواهند انتخاب کنند.

آنهایی که رفته اند همانطور که توی صف اداره پلیس برای کارت اقامتشان ایستاده اند و می بینند که پلیس با باتوم، خارجی ها را هل می دهد فکر می کنند که آن جهنمی که تویش بودند حداقل کشور خودشان بود..
آنهایی که مانده اند همانطور که گشت ارشاد با باتوم دخترها را سوار ماشین می کنند فکر می کنند که آنهایی که رفته اند الان مثل آدم های محترم می روند به یک اداره مرتب و کارت اقامتشان را تحویل می گیرند.

آن هایی که مانده اند در حسرت بی بی سی و صدای آمریکا بدون پارازیت کلافه می شوند و دائم پشت دیش هستند
آنهایی که رفته اند پای اینترنت، دنبال شبکه 3 و فوتبال با گزارش عادل یا سریالهای ایرانی و اخبارهایی با کلام پارسی و ایرانی هستند!
آنهایی که مانده اند می خواهند بروند.
آنهایی که رفته اند می خواهند بر گردند.
آنهایی که مانده اند از آن طرف مدینه فاضله می سازند.
آنهایی که رفته اند به کشورشان با حسرت فکر می کنند.
اما هم آنهایی که رفته اند و هم آنهایی که مانده اند در یک چیز مشترکند

همه می‌خواهیم وطنی آزاد و آباد داشته باشیم که نه در حسرت پوچ
دیگر کشورها بسوزیم نه در حسرت و دلتنگی‌ وطن





مورچه چهارشنبه 29 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:43

با سلام ؛
"کره شمالی یا کره جنوبی "

کره شمالی یک سوم پول کشور را خرج ارتش می کند .
به گزارش عصر ایران و به نقل از رویترز موسسه تحلیل دفاعی کره (KIDA ) طی گزارشی با اشاره به این موضوع نوشته است که کره شمالی 8 میلیارد و 770 میلیون دلار از تولید ناخالص ملی 25 میلیارد دلاری خود را صرف امور نظامی و خرج ارتش می کند.

در این گزارش آمده است که این عمل در واقع نشانگر این حقیقت است که از نظر کیم جونگ ایل رهبر کره شمالی مسائل نظامی و دفاعی در صدر اولویت های کشورش قرار دارد.

رقم 25 میلیارد دلار تولید ناخالص ملی کره شمالی برای سال 2009 در حالی است که همسایه جنوبی این کشور در همین سال بیش از 958 میلیارد دلار تولید ناخالص ملی داشته است.

کره شمالی با یک سیستم بسته اقتدارگرا و یک دولت سرکوبگر و پلیسی اداره می شود و این در حالی است که کره جنوبی به لحاظ اقتصادی الگوی بازار آزاد و از منظر سیاسی الگوی نظام دموکراسی را پیاده می کند.

مقایسه فوق اشاره کوتاهی به وضع دو کره داشت ؛ ما به کدام سمت می خواهیم برویم سویی که روز به روز تحریم ها بیشتر شود ، افکار عمومی جهانی ضدیت بیشتری نسبت به ما پیدا کنند و مردم تحت فشار بیشتری قرار گیرند یا در پیش گیری سیاست خارجی که تنش ها را کمتر کند و دشمنی ها را کاهش دهد ؟؟

ROSE چهارشنبه 29 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:22

Thomas Edison
I will not say I failed 1000 times, I will say that I discovered there are 1000 ways that can cause failure

مورچه یکشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:55

دو سه سالی است که ازدواج کرده ایم هر وقت به فکر بچه و بچه دارشدن می افتم تنم می لرزد ، سرفه های این دوسه ماهم تشدید می شود ؛ وقتی به این فکر می افتم که فرزندان ما باید پشت نیمکت های مدارسی که ما رفته ایم بنشینند و وقت شان را تلف کنند حسابی حرصم می گیرد ، وقتی نگاهی گذرا به زندگی ، اقتصاد ، تفریحات ، آموزش ، علاقه مندیها وتعطیلات می اندازم حسابی کلافه می شوم . پدر و مادر شدن یک مسوولیت بزرگ و یک وظیفه شاق است فقط مساله ادامه نسل و رضایت پدر و مادر نیست بلکه مساله کاشتن بذری در زمین آماده و فراهم کردن مقدمات به بار نشستن آن به بهترین شکل ممکن است .
این روزها چایی زیاد می خورم هم راه گلویم را باز می کند و هم جلوی سرفه هایم را می گیرد . گاهی آنقدر نفسهایم تنگ می شود که گمان می کنم زیر اگزوز ماشین خوابیده ام. مرسی

توصیه این حقیر را بیاد داشته باشید. مهاجرت از این شهر

مورچه چهارشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 13:26

داستان از این قراره که منصور دوانیقی خلیفه دوم عباسی بعد از انتقال پایتخت به بغداد تصمیم

گرفت برای دفاع از این شهر دور اونو دیوار بکشه . اما دلش نمی خواست پول ساختن دیوارو از جیب خودش

بده . بنابر این تصمیم خاصی اتخاذ کرد . اون در شهر اعلام کرد که قراره سرشماری بشه و هر کس به تعداد

اعضای خانواده یک سکه نقره دریافت خواهد کرد . مردم که هم طمع کار شده بودند و هم از بس به عوامل

خلیفه مالیات داده بودند خسته شده بودند وقتی مامور ثبت میومد ، اعضای خانواده رو زیاد میگفتند. مثلا

اونی که اعضای خانوادش 4 نفر بودند تعداد رو 8 نفر میگفت و 8 سکه نقره میگرفت . و مامور ثبت بعد از دادن

8 سکه نقره ، یه پلاک رو سر در خونه نصب میکرد و تعداد اعضای خانواده رو روی اون حک میکردند . خلاصه

بعد از اتمام سر شماری مردم سخت خوشحال بودند که سر منصورو کلاه گذاشتن . اما بلافاصله بعد از اتمام

سر شماری خلیفه حکمی صادر کرد که : به منظور حفظ مملکت و دفاع از کیان کشور و ایجاد امنیت ما

خلیفه مسلمین تصمیم گرفتیم که بر گرداگرد شهر دیوار بکشیم . بنابر این هر یک از سکنه شهر میبایست

برای تامین امنیت یک سکه طلا پرداخت نماید . بیچاره مردم شهر تازه فهمیدند چه خبره. حالا اونی که تعداد

اعضای خانواده رو زیاد گفته بود و یک سکه نقره گرفته بود بایستی به ازای اون یه نفر یه سکه طلا که

قیمتش بیشتر از سکه نقره بود می پرداختند .

این بود ماجرای طرح هدف مند کردن یارانه ها توسط منصور خلیفه دوم عباس


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد