و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

پس از تونس دیگر حکومت های عربی باید در انتظار سقوط باشند

در همین باره، یک سایت خبری عربی نیز دست به نظر سنجی درباره حوادث کشورهای عربی زده و از خوانندگان خود خواسته که به این پرسش پاسخ دهند: آیا پس از حوادث تونس و موفقیت مردم در برکناری رئیس جمهور و تغییر هیات حاکمه ، آیا انتظار دارید این خوادث در سایر کشورهای عربی تکرار شود؟ که در پاسخ بیش از 84 درصد خوانندگان پاسخ " آری " داده اند. مجله «فارن پلیسی» در شماره صبح امروز خود طی مقاله ای ضمن اشاره به تظاهرات و اعتراض های جوانان تونس، سیاست های دولت «باراک اوباما»، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا نسبت به حکومت های عربی را مورد انتقاد قرار داد.
به گزارش صفحه عربی «تابناک»،این مجله در ادامه مقاله خود نوشت: سقوط دولت «زین العابدین بن علی»، رئیس جمهور تونس به دست معترضین به دیگر کشورها و نظام های ز انتقال خواهد یافت و یکی پس از دیگری سقوط خواهند کرد.

«فارن پلیسی» که مجله ای تخصصی در زمینه سیاست خارجی آمریکا است، در ادامه مطلب خود از دولت «اوباما» خواست که با حمایت از مؤسسات و سازمان های غیر دولتی موجود در کشورهای عربی دست به جنگ نرم بزنند تا تغییر و تحولات آرامی را در این کشورها موجب شوند.
به گفته این مجله آمریکایی هدف از این کار جلوگیری از خشونت های سیاسی و وقوع شورش و اعتراض های مشابه در دیگر کشورهای عربی است.
این مجله آمریکایی در حالی دست به چنین تحلیلی زده است که پیش از این نیز مدیر پایگاه اطلاع رسانی «ویکی لیکس» مدعی شده بود بر اساس اسناد و تحلیل این پایگاه وضعیت سیاسی کشورهای عربی بسیار شکننده بوده و احتمال وقوع آشوب های زنجیره ای در این کشورها وجود دارد.
در همین باره، سایت خبری «المحیط» نیز دست به نظر سنجی درباره حوادث کشورهای عربی زده و از خوانندگان خود خواسته که به این پرسش پاسخ دهند: آیا پس از حوادث تونس و موفقیت مردم در برکناری رئیس جمهور و تغییر هیات حاکمه ، آیا انتظار دارید این خوادث در سایر کشورهای عربی تکرار شود؟ که در پاسخ بیش از 84 درصد خوانندگان پاسخ " آری " داده اند، 14.29 درصد پاسخ " خیر " و 0.82 درصد نیز این سوال برایشان بی اهمیت بوده است.
این گزارش می افزاید، همچنین خبرگزاری ها از آغاز ناآرامی های مردمی در اردن خبر داده اند.
برنامه های اقتصادی «سمیر الرفاعی»، نخست وزیر جدید اردن موجب شده که نارضایتی هایی در قالب تظاهرات خیابانی از پایتخت این کشور گزارش شود.
افزایش ناگهانی قیمت ها در اردن که در نتیجه اصلاحات اقتصادی است مردم ر ابه خیابان ها کشانده و خواهان پایان حکومت کمتر از یک ماهه «سمیر الرفاعی» شده اند.
«الرفاعی» چند هفته قبل با 111 رای از مجموع 119 نماینده مجلس اردن رای اعتماد گرفت و برنامه اقتصادی لرزانی را اجرا کرد که در نتیجه آن بسیاری از اقلام مایحتاج عمومی به بیش از 2 برابر قیمت های گذشته رسیده و بر اساس گزارش «الکفاح العربی» علیرغم حضور سنگین نیروهای امنیتی در خیابان های پایتخت مردم علنا مخالفت خود را با برنامه های اقتصادی دولت اعلام می کنند و با برپایی تظاهرات خواهان تعدیل قیمت ها هستند.

نظرات 4 + ارسال نظر
وبگرد یکشنبه 26 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:09

در حالی که رژیم حاکم بر مصر از مردم تونس خواسته‌است تا «اتحاد را حفظ کنند» تا «به این وسیله از به آشوب کشیده شدن کشور» جلوگیری کنند، گزارش‌ها حاکی است که گروهی از تظاهرکنندگان مصری در برابر سفارت تونس در مرکز شهر قاهره گرد آمده و جشن گرفته‌اند.

بنا بر گزارش‌ها این تظاهرکنندگان که از همه سو توسط نیروهای امنیتی محاصره شده‌اند شعار «مصری‌ها صدای تونسی‌ها را بشنوید؛ این بار نوبت شماست» سر می‌دهند.

خوش بحالشون

مورچه یکشنبه 26 دی‌ماه سال 1389 ساعت 13:09

من دلم می خواهد یک زن باشم...

یک زن آزاد... یک زن آزاده

من متولد می شوم، رشد می کنم تصمیم می گیرم و بالا می روم. من گیاه و حیوان نیستم. جنس دوم هم نیستم. من یک روح متعالی هستم؛ تبلوری از مقدس ترین ها !ـ من را با باورهایت تعریف نکن ! بهتر بگویم تحقیر نکن!

من آنطور که خود می پسندم لباس می پوشم –قرمز، زرد، نارنجی ، برای خودم آرایش می کنم- گاهی غلیظ،

می رقصم- گاه آرام ، گاه تند،
می خندم بلند بلند بی اعتنا به اینکه بگویند جلف است یا هر چیز دیگر...

برای خودم آواز می خوانم حتی اگر صدایم بد باشد و فالش بخوانم، آهنگ میزنم و شاد ترین آهنگ ها را گوش می دهم.

،مسافرت میروم حتی تنهای تنها ....

حرف می زنم، یاوه می گویم و گاهی شعر، اشک می ریزم! من عشق می ورزم......
من می اندیشم... من نظرم را ابراز می کنم حتی اگر بی ادبانه باشد و مخالف میل تو، فریاد می کشم و اگر عصبانی شوم دعوا می کنم...ـ

حتی اگر تمام این ها با آنچه تو از مفهوم یک زن خوب در ذهن داری مغایر باشد.
زن من یک موجود مقدس است؛ نه از آن ها که تو در گنجه می گذاریشان یا در پستو قایم می کنی تا مبادا چشم کسی به آن بیفتد. نه بدنش و نه روحش را نمی فروشد، حتی اگر گران بخرند.
اما هر دو را هر وقت دوست داشته باشد هدیه می دهد؛ به هر که بخواهد، هر جا .

زن من یک موجود آزاد است. اما به هرزه نمی رود. نه برای خاطر تو یا حرف دیگری؛ به احترام ارزش و شأن خودش. با دوستانش، زن و مرد، هر جایی بخواهد می رود، حتی به جهنم!

زن من یک موجود مستقل است. نه به دنبال تکیه گاه می گردد که آویزش شود، نه صندلی که رویش خستگی در کند و نه نردبان که از آن بالا برود. زن من به دنبال یک همسفر است، یک همراه، شانه به شانه. گاه من تکیه گاه باشم گاه او. گاه من نردبان باشم ، گاه او. مهر بورزد و مهر دریافت کند.

در خانه زن من کسی گرسنه نیست ، بچه ها بوی جیش نمی دهند، لباس ها کثیف نیستند و همیشه بوی عطر غذا جریان دارد؛ اگر عشق باشد، زندگی باشد!
زن من یک موجود سنگیِ بی احساس و بی مسئولیت هم نیست؛ ظرافتش، محبتش، هنرش، فداکاریش ، شهوتش و احساسش را آنگونه که بخواهد خرج می کند؛ برای آنهایی که لایق آن هستند.
زن من تا جایی که بخواهد تحصیل می کند، کارمی کند، در اجتماع فعال است و برای ارتقاء خویش تلاش می کند. نه مانع دیگران می شود و نه اجازه می دهد دیگران او را از حرکت بازدارند. گاهی برای همراهی سرعتش را کم می کند اما از حرکت باز نمی ایستد. دستانش پر حرارتند و روحش پر شور؛
من یک زنم ... نه جنس دوم... نه یک موجود تابع... نه یک ضعیفه ... نه یک تابلوی نقاشی شده، نه یک عروسک متحرک برای چشم چرانی، نه یک کارگر بی مزد تمام وقت، نه یک دستگاه جوجه کشی.

من سعی می کنم آنگونه که می اندیشم باشم ، بی آنکه دیگری را بیازارم... ورای تمام تصورات کور، هنجارهای ناهنجار، تقدسات نامقدس!
باور داشته باش من هم اگر بخواهم می توانم خیانت کنم، بی تفاوت و بی احساس باشم، بی ادب و شنیع باشم، بی مبالات و کثیف باشم. اگر نبوده ام و نیستم ، نخواسته ام و نمی خواهم.
آری؛ زن من عشق می خواهد و عشق می ورزد، احترام می خواهد و احترام می کند.
من به زن وجودم افتخار می کنم، هر روز و هر لحظه ... من به تمام زنان آزاده و سربلند دنیا افتخار می کنم و به تمام مردانی که یک زن را اینگونه می بینند و تحسین می کنند

دوست یکشنبه 26 دی‌ماه سال 1389 ساعت 15:47

چرا انجلینا جولی؟! سه شنبه, 14 دی 1389 ساعت 08:00
یک روز بوش و اوباما در یک بار نشسته بودن.
یک نفر میرسه و میپرسه :چیکار دارین می کنین؟
بوش جواب می ده:"داریم نقشه جنگ جهانی سوم رو تنظیم می کنیم."
یارو می پرسه:"چه اتفاقی قراره بیافته ؟!
بوش میگه:"قراره ما 140 میلیون مسلمان، و آنجلینا جولی رو بکشیم!"
یارو با تعجب میگه:" آنجلینا جولی !؟! چرا می خواین آنجلینا جولی رو بکشید؟!
بوش رو می کنه به اوباما و میگه: " دیدی گفتم ! هیچکس تو دنیا نگران 140 میلیون مسلمان نیست!
خود تو هم همین سئوال اومد تو ذهنت ،
نگو نــــــــــــــــــه

مورچه سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:49

نکاتی بسیار قابل تامل درباره فقــر




فقر اینه که ۲ تا النگو توی دستت باشه و ۲ تا دندون خراب توی دهنت؛


فقر اینه که روژ لبت زودتر از نخ دندونت تموم بشه؛


فقر اینه که شامی که امشب جلوی مهمونت میذاری از شام دیشب و فردا شب خانواده ات بهتر باشه؛


فقر اینه که وقتی با زنت می ری بیرون مدام بهش گوشزد کنی که موها و گردنشو بپوشونه، وقتی تنها میری بیرون جلو پای زن یکی دیگه ترمز بزنی و بهش بگی خوششششگلهههه؛


فقر اینه که وقتی کسی ازت میپرسه در ۳ ماه اخیر چند تا کتاب خوندی برای پاسخ دادن نیازی به شمارش نداشته باشی؛


فقر اینه که کلی پول بدی و یک عینک دیور تقلبی بخری اما فلان کتاب معروف رو نمی خری تا فایل پی دی اف ش رو مجانی گیر بیاری؛


فقر اینه که توی خیابون آشغال بریزی و از تمیزی خیابونهای اروپا تعریف کنی؛


فقر اینه که ۱۵ میلیون پول مبلمان بدی اما غیر از ترکیه و دوبی هیچ کشور خارجی رو ندیده باشی؛


فقر اینه که ماشین ۴۰ میلیون تومانی سوار بشی و قوانین رانندگی رو رعایت نکنی؛


فقر اینه که ورزش نکنی و به جاش برای تناسب اندام از غذا نخوردن و جراحی زیبایی و دارو کمک بگیری؛


فقر اینه که کتابخانه خونه ات کوچکتر از یخچالت(یخچال هایت) باشه؛


فقر اینه که دم دکه روزنامه فروشی بایستی و همونطور سر پا صفحه اول همه روزنامه ها رو بخونی و بعد یک نخ سیگار بخری و راهتو بگیری و بری؛

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد