و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

Bill Gates

 

 

If you born poor, it's not your mistake

 

But   

 

If you die poor it's your mistake

نظرات 6 + ارسال نظر
مورچه سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:36

انسان‌ها به شیوه هندیان بر سطح زمین راه مى‌روند. با یک سبد در جلو و یک سبد در پشت. در سبد جلو, صفات نیک خود را مى‌گذاریم. در سبد پشتی, عیب‌هاى خود را نگه مى‌داریم. به همین دلیل در طول زندگى چشمانمان فقط صفات نیک خودمان را مى‌بیند و عیوب همسفرى که جلوى ما حرکت مى‌کند. بدین گونه است که درباره خود بهتر از او داورى مى‌کنیم، غافل از آن که نفر پشت سرى ما هم به همین شیوه درباره ما مى‌اندیشد.

پائولو کوئیلو






دوست سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:19

سلام
واقعا همینطور هست. بجز در مواقع خاص در اکثر اوقات خود ما زندگیمون رو میسازیم. رفتار ما سبب برخورد دیگران با ماست. این واقعا اکتسابی است و میتونیم زندگیمون رو هر روز بهتر از دیروز بسازیم.

مورچه سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:10 http://iranianuk.com

آشنایی با یک اختلال جنسی در بعضی زوج‌های جوان

تعدادی از زوج‌ها در کشور به اختلالات جنسی مبتلا هستند و نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد بسیاری طلاق‌ها در ایران به علت بروز مشکلات جنسی اتفاق می‌افتد.
در این بین، ازدواج‌هایی نیز تحت عنوان ازدواج‌های به وصال نرسیده وجود دارند که مشکل عمده بسیاری از زوج‌های جوان و تازه‌ازدواج‌کرده را تشکیل می‌دهد. به عنوان نمونه، مقاربت دردناک یکی از شکایات شایع خانم‌هایی است که در اوایل ازدواج‌شان به متخصصان زنان و زایمان مراجعه می‌کنند و استرس و ترس نیز به این مشکل افزوده می‌شود و در بسیاری از موارد، ازدواج به‌وصال‌نرسیده را سبب می‌شود و گاهی نیز از بین رفتن میل جنسی، ناباروری و افسردگی را در پی دارد.

اولین بار، بالینت در سال 1961 در مقاله‌ای تحت عنوان «بخش دیگر طب» به «ازدواج به وصال نرسیده» (UCM) اشاره کرد و از آن زمان تاکنون موارد زیادی در سراسر جهان گزارش شده است. «ازدواج به وصال نرسیده» به ازدواجی‌ گفته می‌شود که در آن، زوجین تا مدت‌ها بعد از ازدواج نمی‌توانند رابطه جنسی برقرار کنند. در بررسی‌های انجام‌شده در ایران، مهم‌ترین علل روانی «ازدواج به وصال نرسیده» در زنان را ترس از رابطه زناشویی، نگرش ناخوشایند یا بی‌تفاوتی نسبت به مسایل جنسی و نگرش ناخوشایند نسبت به همسر و در مردان، اضطراب عملکرد جنسی و انزال زودرس هستند. مطالعه‌ای روی 200 ازدواج به وصال نرسیده در کرمانشاه، مهم‌ترین عامل را وجود فشار اجتماعی شدید روی زوج‌ جوان (دارای روابط اجتماعی محدود پیش از ازدواج) برای انجام رابطه زناشویی در اسرع وقت دانسته است. این اختلال در صورت عدم درمان مناسب، ناباروری و در موارد بسیاری طلاق را به دنبال دارد.

معرفی یک مورد از مبتلایان به این اختلال

زوج مورد مطالعه ساکن شهر تهران بودند. خانم 23 ساله، دارای تحصیلات دیپلم، خانه‌دار و آقا 29 ساله دارای تحصیلات راهنمایی و راننده تاکسی بود. ازدواج آنها ازدواج فامیلی بودندودر نخستین مراجعه به مرکز درمانی، 7 سال از ازدواج آنها می‌گذشت و طی این مدت زوج هیچ‌گاه رابطه زناشویی نداشتند. مشکل اصلی زوج در بدو مراجعه، نداشتن فرزند و ناباروری عنوان شد و به این منظور خانم به کلینیک زنان و آقا به کلینیک آندرولوژی (آندرولوژی یک تخصص طبی است که به سلامت مردان، به خصوص مشکلات تناسلی و ادراری آنها،( می‌پردازد) معرفی شدند. در معاینات به عمل آمده از خانم توسط متخصص زنان مشکل خاصی گزارش نشد اما در معاینات آندرولوژی «ازدواج به وصال نرسیده»، پس از اخذ شرح‌ حال دقیق مشخص شد زوج تاکنون مقاربتی نداشته‌اند. اگرچه شوهر دچار انزال زودرس شدید بود و نیز در بررسی اسپرموگرام بیمار مشکلاتی در آنالیز اسپرم به چشم می‌خورد اما در نهایت زوج با تشخیص «ازدواج به وصال نرسیده» توسط متخصص آندرولوژی به روان‌پزشک معرفی شدند و موازی و همزمان با آن، درما‌ن‌های مربوط به عوامل مردانه نیز ادامه یافت. البته پیشنهاد برداشتن پرده بکارت نیز از طرف برخی متخصصان زنان به خانم ارائه شده بود که به علت عدم موافقت او انجام نشده بود.


در مطالعه بالینی و ارزیابی روان‌شناختی به عمل آمده آشکار شد که به علت اضطراب و ترس شدیدی که شوهر حین رابطه زناشویی پیدا می‌کند و علاوه بر آن، کمبود اطلاعات جنسی، این زوج تاکنون نتوانسته‌ بودند با هم رابطه‌‌ای برقرار کنند. آنها طی 7 سال مراجعات پراکنده‌ای به پزشکان مختلف داشتند که هیچ‌یک مفید و موثر نبوده است؛ به خصوص که همواره هریک از زوجین به تنهایی مورد معاینه و درمان قرار گرفته‌اند؛ بدون اینکه شرح‌ حال دقیقی اخذ شود یا به روان‌پزشک ارجاع داده شوند. این اولین‌بار بود که در مرکز درمانی،‌ مشکل زوج تشخیص داده می‌شود. در اولین مصاحبه روان‌پزشکی، زوجین خسته و ناامید به نظر می‌‌رسیدند. مرد مضطرب و افسرده و میل جنسی خود را از دست داده بود. زن نیز به علت سال‌ها درمان و معاینات مکرر توسط متخصصان زنان و نیز ثانویه به ترس همسرش دچار بی‌میلی جنسی شده، انگیزه درمانی و امید به موفقیت خود را از دست داده و تنها تمایل به داشتن فرزند منجر به مراجعه او شده بود.
در این مطالعه، یک تیم متشکل از متخصصان آندرولوژی، زنان و روان‌پزشکی در یک دوره 3 ماهه همگام با هم به درمان زوج پرداختند و توانستند درمان ترکیبی تیمی، برگرفته از روش شاور و همکاران در درمان «ازدواج به وصال نرسیده» را که اولین بار در سال 1993 انجام شد را با موفقیت به انجام برسانند؛ درمانی که طی 3 مرحله صورت گرفت.

درمان در 3 مرحله

• مرحله اول: از آنجا که بی‌کفایتی جنسی اغلب ناشی از کمبود اطلاعات یا اطلاعات غلط و ترس عملکردی است در ابتدا آموزش ساده‌ای درباره کالبدشناسی و نحوه کارکرد اندام‌های تناسلی زن و مرد ارائه شد. همچنین به زوجین توصیه شد هریک جداگانه و به تنهایی در برابر آینه ایستاده و به تجسس اندام‌های تناسلی خود بپردازند. همچنین زوج در مراحل ابتدایی از اقدام به عمل نزدیکی منع شدند تا آموزش ببینند به تبادلات لذت جسمی بدون فشار برای انجام عمل جنسی بپردازند. در‌عین حال به آنها آموزش داده شد که چگونه ارتباط کلامی و غیرکلامی رضایت‌‌بخشی برقرار کنند.


• مرحله دوم: در این مرحله، تمرینات مربوط به تمرکز حسی آغاز شد. در اولین جلسه از این مرحله ابتدا به زوجین آموزش داده شد که چگونه به مرحله مقدماتی قبل از شروع رابطه جنسی بپردازند.


• مرحله سوم: در مرحله آخر به زوج اجازه داده شد که به ترتیب وضعیت‌های مختلفی را برای برقراری رابطه مورد نظر امتحان کنند؛ بدون اینکه ضرورتا مقاربت را به اتمام برسانند. در واقع در این جلسه زوج اعتماد به نفس پیدا می‌کنند که قادر و حاضر به نزدیکی باشند. سرانجام پس از 3 ماه این زوج برای اولین بار موفق به نزدیکی کامل شدند. البته این پایان کار نبود چون با ادامه درمان‌های آندرولوژی در نهایت در آذرماه 1385 زن به روش طبیعی باردار شد.

حرف آخر
با توجه به عدم آگاهی کافی جامعه درباره مسایل جنسی و نیز اضطراب عملکردی به عنوان عامل شایع ایجادکننده اختلال، به نظر می‌رسد آموزش روابط جنسی به عنوان بخشی از آموزش‌های پیش از ازدواج ضروری است. البته ارائه این آموزش‌ها باید در سطوح مختلف، با صرف حوصله و زمان کافی و مبتنی برنیاز دختران و پسران صورت گیرد. از سوی دیگر بررسی جامع و همزمان زوج دارای مشکلات جنسی، توسط تیم تخصصی هماهنگ، موجب افزایش موفقیت درمان خواهد شد. ارزیابی اولیه زوج توسط مشاوران مشکلات جنسی، ارجاع به متخصصان آندرولوژی و زنان جهت بررسی علل جسمی موثر و درخواست انجام مشاوره‌های تکمیلی توسط آنها به عنوان نمونه با متخصصان غدد، داخلی، عفونی و... در اولین قدم لازم است. در ادامه بر مبنای اطلاعات به دست آمده، درمان مشکلات جسمی و روانی باید به صورت همزمان صورت پذیرد. در این بین نباید فراموش کرد که راه‌اندازی و گسترش مراکز تخصصی مشاوره و درمان مشکلات جنسی تحت نظارت سازمان‌های ذی‌ربط ضروری به نظر می‌رسد.


مورچه سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 14:18

سفره ای برای یک خانواده
بحث خصوصی سازی یکی از مباحث ریشه ایی و اساسی برای رشد و توسعه کشور است . سپردن کار مردم به دست مردم و سبک کردن بار دولت و کاهش بوروکراسی اداری یکی از مهمترین راههای توسعه است.
بسیاری از کارهای پیمانکاری مانند طرحهای توسعه ، تحقیقات و تولید را می توان کاملا به بخش خصوصی سپرد اما وظایفی در قانون اساسی برای دولت تعریف شده است که دولت و کارمندان دولت عهده دار انجام آنها هستند . مانند وظایف حاکمیتی ،
نظارتی و کارفرمایی .
در یک دستگاه دولتی از آبدارچی و تایپیست گرفته تا تکنسین و مدیران بلندپایه و کارشناسان هر کدام به سهم خود چرخ این دستگاه عظیم را می چرخانند اما متاسفانه چند سالی است که دستگاههای دولتی نیروهای مورد نیاز خود را از شرکتهای پیمانکاری انتخاب می کنند . این مساله دوگانگی شدیدی بین کارکنان یک اداره ایجاد می کند ، از حقوق و مزایا گرفته تا شان و اعتبار . مانند این است که بعضی از فرزندان یک خانواده سر سفره دیگری نشسته و با آنان مانند فرزندان ناپدری رفتار شود.
این مساله در میزان مسوولیت پذیری و وفاداری کارکنان شرکتی بسیار تاثیر می گذارد و بنوعی خود را فرزندخوانده دستگاه مادر می دانند.
این درحالیست که وظایف هر دستگاه ، سازمان ، شرکت و اداره ای تامین کارکنان به نحو مکفی است و اینکه با انواع و اقسام قراردادهای مختلف از این مهم شانه خالی شود غیر مستقیم به ضرر دستگاه است .
البته جدیدا توسط آقای احمدی نژاد قدمهای بزرگی برای تغییر این وضعیت برداشته شده است اما بنظر می رسد مقاومت های بسیاری وجود دارد و از لحاظ تئوری هنوز مفهوم خصوصی سازی واقعی تبیین نشده است. مرسی

خودم سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 15:23

فرنگی میوه‌ای سرشار از ویتامینها و املاح معدنی و با کالری پایین است.

این میوه منبع غنی از آنتی اکسیدان‌هاست که برای مقابله با بیماریهای قلبی - عروقی، سرطان و نیز به تاخیر انداختن روند پیری بسیار مفید است. در واقع مطالعات انجام شده تایید می‌کند که سطح بالای آنتی اکسیدانی در توت فرنگی در خنثی کردن تاثیرات منفی مولکولهای رادیکال آزاد در سیستم ایمنی بدن شما بسیار موثر است. آنتی اکسیدان‌ها همچنین به جهت تقویت سیستم ایمنی بدن و نیز مقابله با بیماریهایی چون سرماخوردگی و آنفلوآنزا شناخته شده هستند.

به گزارش شبکه خبری تورنتونیوز، میوه توت فرنگی سرشار از ماده معدنی پتاسیم است که این ماده به تنظیم و الکترولیت‌ها در بدن انسان و کاهش خطر بروز حمله قلبی و سکته مغزی کمک می‌کند.

توت فرنگی همچنین حاوی فولیت است که یک ماده اصلی در ساخت گلبولهای قرمز خونی است. این میوه بعلاوه سرشار از ویتامین ث می‌باشد که مقدار آن در توت فرنگی بیشتر از هر نوع میوه مرکبات دیگر است.

ویتامین ث برای مقابله با انواع مختلف سرطان‌ها و همچنین کمک به کاهش کلسترول بد خون مفید است. توت فرنگی همچنین بسته‌ای فوق العاده حاوی ویتامین‌های ب2، ب6، ب5، ویتامین کا، مس و منگنز است. این میوه در عین حال منبعی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 و فیبر نوری محسوب می‌شود. توت فرنگی دندان‌ها را سفید می‌کند و اسید مفید موجود در این میوه به از بین بردن جرم روی دندان‌ها کمک می‌نماید.

همچنین برای پاک سازی لثه‌ها و تقویت و ترمیم آنها مفید است. برای بهره مند شدن از خواص این میوه در پاکسازی دندان‌ها، آب آن را مدتی در دهان نگه دارید و سپس با آب گرم قرقره کنید. هرچند توت فرنگی را می‌توان با هر غذای دیگری استفاده کرد اما مصرف خام آن بیشتر توصیه می‌شود. این میوه در تحریک متابولیسم و کاهش اشتها بسیار مفید است و می‌تواند به عملکرد مناسب هورمون‌های کاهش دهنده وزن کمک کند.

ROSE چهارشنبه 29 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:21

Einstein
If someone feels that they had never made a mistake in their life, then it means they had never tried a new thing in their life.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد