و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

«عسل» بهترین آنتی‌بیوتیک برای بدن

تحقیقات حاکی از این است که هر چه عسل تیره‌تر باشد خاصیت آنتی اکسیدانی آن بیشتر بوده و از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند.
به گزارش ایسنا، نباید از قند و شیرینی عسل طبیعی ترسید و آن را به خاطر شیرین بودن مصرف نکرد.
عسل خاصیت آنتی بیوتیکی دارد و محتوی آنتی میکروبیال است. سرشار از مواد معدنی از قبیل کلسیم، سولفور، آهن، روی، پتاسیم و منیزیم است وحاوی ویتامین هایA، B1، B2، B3، B5و C می‌باشد. عسل یکی از بهترین مکمل‌های غذایی محسوب می‌شود که خواص دارویی زیادی دارد.

در حقیقت، عسل خواص شگفت‌انگیزی برای سلامتی اعضای بدن دارد از جمله پیشگیری از حملات قلبی، التیام زخم‌ها، و افزایش انرژی بدن.
1- افزایش انرژی طبیعی بدن
بسیاری از ورزشکاران برای افزایش انرژی خود از عسل در رژیم غذایی خود به مقدار زیاد مصرف می‌کنند. عسل برای تقویت ماهیچه‌ها بسیار مفید می‌باشد.
2- پیشگیری از سرطان‌های خاص
بسیاری از افراد از ابتلا به سرطان هراس دارند اما با استفاده عسل در رژیم غذایی روزانه می‌توانند این ترس و هراس را از دل خود بیرون کنند.
نتایج تحقیقات حاکی از این است که هر چه عسل تیره‌تر باشد خاصیت آنتی اکسیدانی آن بیشتر بوده و از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند.
3- افزایش ایمنی بدن در برابر عفونت‌ها
عسل در برابر عفونت‌های بدن مثل یک آنتی بیوتیک عمل کرده و نقش مهمی در سیستم دفاعی بدن ایفا می‌کند. به عنوان مثال اگر جایی از بدن عفونت داشته باشد می‌توان به جای استفاده از داروهای شیمیایی آنتی بیوتیک، از عسل استفاده کرد.
عسل محتوی آنتی میکروبیال است پس در مبارزه با باکتری‌ها نیز نقش مهمی به عهده دارد.
می‌توان عسل را به شیوه‌های مختلف استفاده کرد از جمله مخلوط با چای یا آب گرم یا شیر، استفاده در شیرینی‌ها و دسرها و ...
4- التیام زخم‌ها و جای سوختگی
در مواردی که جایی از اعضای بدن زخم می‌شود و یا می‌سوزد به جای استفاده از داروهای آرام‌بخش و شیمیایی و ... از عسل استفاده کنید.
عسل در بدن، ‌رطوبت هوا را به طرف خود می‌کشد و با این خاصیت خود در درمان زخم و سوختگی اثر مثبتی دارد.
5- غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی
عسل سرشار از ویتامین‌های A، B1، B2، B3، B5، C می‌باشد همچنین مواد معدنی مفیدی نیز در عسل از جمله کلسیم، سولفور، آهن، روی، پتاسیم، منیزیم و ... موجود می‌باشد.

نظرات 1 + ارسال نظر
مورچه دوشنبه 9 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 16:24

کدام سیستم بهتر است؛ بسته یا باز


در سال های اخیر صرف نظر از عواملی همچون محدودیت وسعت آشپزخانه ها که به جهت کوچک شدن متراژ آپارتمان ها پدید آمده به طور کلی ساختار معماری داخلی دستخوش تغییراتی شده که یکی از عمده ترین اینها بازشدن آشپزخانه های با سیستم قدیمی (Closed) است. امروزه حتی در بسیاری از خانه های بزرگ نیز با آشپزخانه هایی با سیستم باز (Open) مواجه می شویم. در واقع این تغییر ساختاری به یک مد در معماری داخلی تبدیل شده است. اگرچه این تغییر نیز مانند هر تحول دیگری دارای مزایا و معایبی است ولی دانستن آنها برای آن دسته از افرادی که در جریان پروژه بازسازی خانه شان در بازکردن سیستم آشپزخانه بسته خود دچار تردید هستند می تواند سودمند باشد.
مزایای آشپزخانه های باز
- از آنجا که دیوار صرف نظر از ویژگی های جداکننده اش مانعی دیداری محسوب می شود هرچه این مانع در محیط کمتر باشد، وسعت دید گسترش یافته و فضا بزرگ تر به نظر می آید. لذا حذف دیواری از آشپزخانه نه تنها به افزایش وسعت آن فضا کمک می کند بلکه فضای کناری آن را نیز وسیع تر جلوه می دهد.
- افزایش تبادل نور از دیگر مزایای یک آشپزخانه باز است. به این ترتیب که انتقال نور از آشپزخانه به فضای مجاور آن و یا برعکس امکان پذیر بوده و گاهی از اهمیت بسیار زیادی نیز برخوردار است زیرا در صورتی که فضای همجوار آشپزخانه از وجود پنجره ای برای نورگیری محروم باشد، نور مورد نیاز از پنجره آشپزخانه می تواند تامین شود. البته خلاف این مسئله نیز صدق می کند اگرچه وجود پنجره ای هرچند کوچک برای آشپزخانه گذشته از تبادل نور برای جریان هوا در محیط، نیازی ضروری است ولی در برخی از ساختمان های امروزی این پنجره در نقشه حذف شده و به جای آن نورگیری از اتاق نشیمن و یا پذیرایی مجاور انجام می شود.
- با بازشدن یک یا دو دیوار و حتی بخشی از یک دیوار آشپزخانه رابطه فرد داخل آشپزخانه که معمولاً خانم خانه است با فضای بیرون بیشتر می شود به این ترتیب خانم خانه همزمان با انجام امور آشپزی می تواند چندین کار دیگر نیز انجام دهد:
۱- صحبت کردن با دیگر اعضای خانواده در حین کار
۲- نظارت بر وضعیت فرزند خود که در فضای کناری به بازی و یا درس خواندن مشغول است.
۳- ارتباط با مهمانان و تنها نگذاشتن آنها به منظور تدارک مقدمات پذیرایی
۴- تماشای تلویزیون و استفاده از برنامه مورد علاقه تان
- تبدیل سیستم بسته به باز نه تنها تغییری در ساختار معماری داخلی فضا محسوب می شود بلکه در دکوراسیون داخلی خانه نیز تاثیرگذار است. در واقع با برداشته شدن دیوار جداکننده فضای آشپزخانه با محیط همجوارش ادغام می شود.
در نتیجه برای داشتن خانه ای با فضای مطلوب باید به هماهنگی دکوراسیونی فضای آشپزخانه و محیط کناری آن نیز بیندیشیم. در این راستا عنصر اصلی دکوراسیونی کابینت بندی است که آن هم با توجه به تنوع موجود در مدل، رنگ، نوع و حتی چیدمان به راحتی میسر می شود.
معایب آشپزخانه های باز
- مهم ترین عیب این آشپزخانه ها انتقال بو، چربی و دود ناشی از پخت غذا به فضا های دیگر خانه است اگرچه وجود هواکش ها و هود های قوی از میزان این دود و دم می کاهد ولی انجام برخی از پروژه های آشپزی مانند سرخ کردن برای پخت بعضی غذا ها و همچنین موادی مانند بادمجان، پیاز، سبزیجات خورشی به خصوص در حجم زیاد برای ذخیره فصل سرما با محدودیت بیشتری انجام پذیر است.
با وجود آنکه با حذف دیواری مانع دیداری نیز برداشته می شود ولی در پس آن فضایی نمایان می شود
روزنامه شرق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد