و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

برخی از مواد خوراکی موثر در کاهش وزن

اگر می‌خواهید وزنتان را کاهش دهید بهتر است بدانید که فقط با کم خوردن این کار میسر نمی‌شود بلکه می‌توانید با افزودن برخی از مواد خوراکی موثر، وزن خود را بیشتر و سریعتر کم کنید.
به گزارش ایسنا، کارشناسان تغذیه در این مقاله جدید 10 ماده خوراکی را معرفی کرده‌اند که اگر آنها را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید موفق می‌شوید تا چند کیلو اضافه وزن خود را کاهش دهید و زودتر لاغر شوید.
در این مقاله که در مجله تغذیه به چاپ رسیده فهرست این 10 ماده معجزه‌گر منتشر شده است:

-‌ فلفل تند: افزودن مقداری فلفل تند به غذای روزانه به کم کردن وزن کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که اگر در هنگام صبح یک صبحانه تند و فلفلی را انتخاب کنید در وعده ناهار حجم غذای کمتری را تهیه کرده و می‌خورید. به نظر می‌رسد ماده موجود در فلفل تند و قرمز موسوم به «کاپسایسین» این تاثیر را بر جای می‌گذارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این ماده در واقع اشتها را کاهش می‌دهد. به گفته کارشناسان؛ تخم مرغ فلفلی در وعده غذایی صبحانه می‌تواند گزینه مناسبی برای این منظور باشد.
-‌ گریپ فروت: کارشناسان در آزمایشات خود دریافته‌اند که خوردن نصف میوه گریب فروت قبل از هر وعده غذایی و یا نوشیدن آب این میوه سه نوبت در روز می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. این میوه سحرآمیز حاوی فیتو موادشیمیایی است که باعث کاهش میزان انسولین می‌شوند و بدن را ترغیب می‌کنند که به جای ذخیره چربی، کالری‌ها را سوزانده و به انرژی تبدیل کند.
-‌ دارچین: این ادویه مفید و بی‌نظیر نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کند بلکه خواص بسیار دیگری نیز برای سلامتی دارد. این ادویه روی ترشحات انسولینی تاثیر می‌گذارد. بعلاوه برای بهره‌مندشدن از مزایای دارچین نیازی به مصرف مقدار زیاد آن نیست بلکه با خوردن مقادیر بسیار کمی می‌توان از این خواص سودمند بهره‌مند شد. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف فقط یک چهارم قاشق چایخوری دارچین در روز برای پایین آوردن قندخون، کلسترول و چربی تری گلیسیرید کافی است.
-‌ چای رازیانه: رازیانه نیز علاوه بر کمک به کاهش وزن مزایای بسیاری برای بدن دارد. رازیانه نیز علاوه بر کمک به کاهش وزن مزایای بسیاری برای بدن دارد. این گیاه منبع غنی از املاحی چون پتاسیم، منگنز و کلسیم و همچنین ویتامین‌های B و C است. اما در مورد کاهش وزن این گیاه تاثیردوگانه دارد به طوری که هم اشتها را کاهش می‌دهد و هم متابولیسم و سوخت وساز مواد غذایی را در بدن افزایش می‌دهد که هر دو فرآیند برای از دست دادن وزن اضافی مفید هستند.
- سالاد: مصرف سالاد حاوی کالری اندک قبل از خوردن هر وعده غذایی به کاهش وزن کمک می‌کند. در واقع سالاد پیش از غذا حجم زیادی از معده را پر می‌کند و باعث می‌شود که زودتر احساس سیری کنید که به این ترتیب از حجم غذایتان کاسته می‌شود.
- چای سبز: این نوشیدنی اثرات مطلوب چندگانه روی بدن دارد. مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن 5 فنجان چای سبز در روز کمک می‌کند که وزنتان را به میزان زیادی کم کنید و نکته جالب اینکه بیشتر این کاهش وزن در ناحیه دور شکم اتفاق می‌افتد.
- کرفس: این سبزی منبع غنی از فیبر خوراکی و فولیت است که مصرف آن به همراه سالاد یا بعنوان میان وعده برای کم کردن وزن توصیه می‌شود.
- عدس: این ماده غذایی در عین حال که شما را خوب سیر می‌کند اما معده‌تان را انباشته از کالری نخواهد کرد و البته ارزش غذایی بالایی نیز دارد. اغلب اوقات می‌توان عدس را جایگزین گوشت گرد. عدس هم مانند کرفس حاوی فیبر و فولیت زیاد است که احساس سیری را در مصرف کننده ایجاد می‌کند.
- شکلات تلخ: شکلات تلخ برخلاف سایر انواع شکلات هم کالری پایین و هم چربی اندکی دارد لذا مصرف آن در طولانی مدت می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. بعلاوه شکلات تلخ حاوی مقدار زیادی از انواع آنتی اکسیدان‌هاست که برای بدن مفید هستند. شما می‌توانید از شکلات تلخ بعنوان زرهی برای کاهش وزن در برابر میل شدید به خوردن شکلات و هر نوع شیرینی استفاده کنید.
- کونیوآ: این خوردنی نوعی غلات اصلی و بومی کشور پرو است. این غلات حاوی پروتئین بالا است و به همین خاطر می‌تواند تا مدت طولانی احساس سیری را در شما نگه دارید. همچنین کربوهیدرات‌های موجود در آن به کندی در بدن آزاد می‌شوند و در نتیجه انرژی را تا مدت طولانی برای بدن تامین می‌کند. با توجه به این مزایا به عنوان یک خوراکی مناسب برای کاهش وزن توصیه می‌شود.

نظرات 5 + ارسال نظر
مورچه دوشنبه 9 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 14:06

اگر از مخالفت بیزاری،
بپذیر تا چیزی نگویی،
کاری نکنی و
هیچ کسی نباشی...

رویا دوشنبه 9 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 16:53

امیری به شاهزاده خانمی گفت :

من عاشق توام ...

شاهزاده گفت :

زیباتر از من خواهرم است که در پشت سر تو ایستاده است ...

امیر برگشت و دید هیچکس نیست .

شاهزاده گفت:عاشق نیستی !

عاشق به غیر از معشوقش نظر نمی کند.

دوست سه‌شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 14:42

ژاپن: به شدت مطالعه می کند و برای تفریح ربات می سازد!

هند: او پس از چند سال درس خواندن عاشق دختر خوشگلی می شود و همزمان برادر دوقولویش که سالها گم شده بود را پیدا می کند. سپس ماجراهای عاشقانه و اکشنی(ACTION) پیش می آید و سرانجام آندو با هم عروسی می کنند و همه چیز به خوبی و خوشی تمام می شود!

عراق: مدام به تیر ها و خمپاره های تروریست ها جاخالی می دهد ودر صورت زنده ماندن درس می خواند!

چین: درس می خواند و در اوقات فراغت مشابه یک مارک معروف خارجی را می سازد و با یک دهم قیمت جنس اصلی می فروشد!

گینه بی صاحاب!: او منتظر است تا اولین دانشگاه کشورش افتتاح شود تا به همراه بر و بچ هم قبیله ای درس بخواند!


اوگاندا: درس می خواند و در اوقات بیکاری بین کلاس؛ چند نفر از قبیله توتسی را می کشد!

انگلیس: نسل دانشجوی انگلیسی در حال انقراض است و احتمالا تا پایان دوره کواترناری!! منقرض می شود ولی آخرین بازماندگان این موجودات هم درس می خوانند!

ایران: عاشق تخم مرغ است! سرکلاس عمومی چرت می زند و سر کلاس اختصاصی جزوه می نویسد! سیاسی نیست ولی سیاسی ها را دوست دارد. معمولا لیگ تمام کشورهای بالا را دنبال می کند! عاشق عبارت «خسته نباشید» است، البته نیم ساعت مانده به آخر کلاس! هر روز دو پرس از غذای دانشگاه را می خورد و هر روز به غذای دانشگاه بد و بیراه می گوید! او سه سوته عاشق می شود! اگر با اولی ازدواج کرد که کرد، و الا سیکل عاشق شدن و فارغ شدن او بارها تکرار می شود!او چت می کند! خیابان متر می کند، ودر یک کلام عشق و حال می کند! همه کار می کند جز اینکه درس بخواند

سارا سه‌شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 14:44

شعر زیبای حمید مصدق و پاسخ زیبای فروغ فرخزاد به او
حمید شروع کرد و گفت :

تو به من خندیدی
و نمی دانستی
من به چه دلهره از باغچه همسایه
سیب را دزدیدم
باغبان از پی من تند دوید
سیب را دست تو دید
غضب آلود به من کرد نگاه
سیب دندان زده از دست تو افتاد به خاک
و تو رفتی و هنوز،
سالهاست که در گوش من آرام ،
آرام
خش خش گام تو تکرار کنان ،
می دهد آزارم
و من اندیشه کنان
غرق در این پندارم
که چرا ،
- خانه کوچک ما
سیب نداشت

و فروغ پاسخ می گوید :

من به تو خندیدم
چون که می دانستم
تو به چه دلهره از باغچه همسایه
سیب را دزدیدی
پدرم از پی تو تند دوید
و نمی دانستی باغبان باغچه همسایه
پدر پیر من است
من به تو خندیدم
تا که با خنده تو پاسخ عشق تو را خالصانه بدهم
بغض چشمان تو لیک
لرزه انداخت به دستان من و
سیب دندان زده از دست من افتاد به خاک
دل من گفت: برو
چون نمی خواست به خاطر بسپارد ،
گریه تلخ تو را
و من رفتم و هنوز ،
سالهاست که در ذهن من آرام ،
آرام
حیرت و بغض تو تکرار کنان ،
می دهد آزارم
و من اندیشه کنان
غرق در این پندارم
که چه می شد اگر ،
- باغچه خانه ما
سیب نداشت

مریم چهارشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 16:42

تنها انتقامی که می توانی از کسی که زنتان را از چنگ شما
در آورده است بگیری آن است که وی را وادار کنی او را نگاه دارد !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد