و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

عشق

ذهنی تکامل یافته است که ظرفیت حیرت کردن را حفظ کرده باشد. ذهنی بالغ است که مدام به شگفتی در آید، از دیگران، از خودش و از هر چیزی. زندگی حیرتی است همیشگی. دو دستی چسبیدن به هر چیزی نشانگر بی اعتمادی است. اگر به زن یا مردی عشق می ورزی و دو دستی به او چسبیده ای، این به تمام معنا نشان می دهد که اعتماد نمی کنی عشق هرگز قادر به تملک نیست. عشق آزادی بخشیدن به دیگری است.

عشق هدیه ای بدون قید و شرط است. عشق معامله نیست. هر لحظه چنان زندگی کن که گویی واپسین لحظه است و کسی چه می داند، شاید که واقعا واپسین لحظه باشد. عشق نخستین گام به سوی کبریاست و تسلیم، آخرین گام و این دو گام کل سفر است. اگر بیشتر عشق بورزی، بیشتری، اگر کمتر عشق بورزی کمتری، تو همیشه در تناسب با عشقت هستی. عبادت تفریح است. بنابراین چنانچه که به معبد رفتی و خیلی جدی شدی، معبد را عوضی گرفته ای. برای خندیدن، شادمانی و لذت به معبد برو. ما به بال احتیاج داریم، بال های عشق، نه بالهای منطق، منطق تو را به سمت پایین می کشد. منطق تابع قانون جاذبه است. عشق تو را به سوی ستاره ها می برد. مرگ تنها برای آن عده ای زیباست که زندگی خود را زیبا سپری کرده اند. آنان که از زیستن نهراسیده اند. آنان که به قدر کافی شهامت زندگی کردن داشته اند. آنان که عشق ورزیدند، آنان که به رقص در آمدند و آنان که جشن گرفتند. در هر کاری که انجام می دهی بی همتایی خویش را به نمایش بگذار. فردیت خود را عرضه کن.بگذار هستی به تو افتخار کند.آنگاه زندگی، همچون وبالی برگردن احساس نخواهد شد. زندگی به عطری دل انگیز بدل خواهد شد. درختان عاشق زمین اند و زمین عاشق درختان. پرندگان عاشق درختانند و درختان عاشق پرندگان. زمین عاشق آسمان است و آسمان عاشق زمین. سراسر هستی در اقیانوس عظیم عشق به سر می برد. بگذار عشق نیایش تو باشد، بگذار عشق عبادت تو باشد.

نظرات 3 + ارسال نظر
تنها یکشنبه 20 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 17:06 http://www.sahelegham.blogsky.com

سلااااااااااااااام ممنون سرزدید

دوست یکشنبه 20 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 17:14

افراد خوشبخت هیچوقت نگران نیستند که آیا زندگی بر «وفق مراد» هست یا نه.اینها از آنچه که دارند بیشترین استفاده را می کنند و آنچه که از دستشان بر می آید انجام می دهند. و اگر زندگی بر وفق مراد نبود، خیلی مهم نیست که «چرا؟

سارا پنج‌شنبه 24 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 17:15

دمکراسی این نیست که مرد نظرش را درباره‌ی سیاست بگوید، و کسی هم به او اعتراض نکند دمکراسی این است که زن نظرش را درباره‌ی عشق بگوید و کسی هم او را نکشد!
از : سعادالصباح

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد