و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

من روزه ام را از روی هوس نشکستم (منصور حلاج)

ظهر یکی از روزهای رمضان بود. حسین حلاج همیشه برای جزامی ها غذا می برده و اون روز هم داشت از خرابه ایی که بیماران جزامی توش زندگی می کردند می گذشت. جزامی ها داشتند ناهار می خوردند. ناهار که چه؟ ته مونده ی غذاهای دیگران و چیزهایی که تو اشغال ها پیدا کرده بودند و چند تکه نان. یکی از اون ها بلند میشه به حلاج می گه: بفرما ناهار

- مزاحم نیستم ؟

- نه بفرمایید

حسین حلاج میشینه پای سفره. یکی از جزامی ها رو بهش می گه: تو چه جوریه که از ما نمی ترسی. دوستای تو حتی چندششون می شه از کنار ما رد شوند. ولی تو الان ...

 حلاج میگه : خب اون ها الان روزه هستند برای همین این جا نمیاند تا دلشون هوس غذا نکنه .

- پس تو که این همه عارفی و خدا پرستی چرا روزه نیستی ؟

- نشد امروز روزه بگیرم.

حلاج دست به غذا ها می بره و چند لقمه می خوره. درست از همون غذا هایی که جزامی ها بهشون دست زده بودند. چند لقمه که می خوره بلند میشه و تشکر می کنه و میزه. موقع افطار که میشه منصور غذایی به دهنش می زاره و می گه: خدایا روزه من را قبول کن. یکی از دوستاش می گه ولی ما تو را دیدیم که داشتی با جزامی ها ناهار می خوردی. حسین حلاج در جوابش می گه : اون خداست. روزه ی من برای خداست. اون می دونه که من اون چند لقمه غذا را از روی گرسنگی و هوس نخوردم. دل بنده اش را می شکستم روزه ام باطل می شد یا خوردن چند چند لقمه غذا ؟؟؟ 

عارفی را دیدند مشعلی و جام آبی در دست ، پرسیدند : کجا میروی؟

گفت : می روم با آتش ، بهشت را بسوزانم و با آب جهنم را خاموش کنم ، تا مردم خدا را فقط به خاطر عشق به او بپرستند، 

نه به خاطر عیاشی در بهشت و ترس از جهنم 

نظرات 1 + ارسال نظر
علی شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 13:47 http://haftsine91.blogfa.com

دولت مدرن اسلامی - دولت هیئت های مذهبی
با سلام ، خیلی ها اعتقاد دارند دولت اسلامی همان هیات های مذهبی و دستجات عزاداری قبل از انقلاب هستند که حالا قدرت گرفته اند . مهمترین نکاتی که هیات های مذهبی تاکید می کردند رعایت نماز و روزه و حجاب و توجه به مقوله امام حسین (ع) و ضد ظلم بودن ایشان بود .

خیلی هااعتقاد دارند حالا که دولت اسلامی شکل گرفته و پول و قدرت دارد همان خواستهای هیئتهای مذهبی را باید به سطح جامعه تعمیم دهد . مثلا حجاب را برای همگان اجباری و گشت ارشاد را وضع کند و یا مثلا در حادثه تسخیر سفارت انگلستان این خشم جوانان غیور مذهبی بود که علیه جنایات انگلستان شعله ور شد .در این دولت مداحان دارای جایگاه بلندی هستند.

نوع دیگری از دولت اسلامی ، دولت مدرن اسلامی است دراین دولت روشنفکران بزرگ و علمای صاحب نظر ستونهای اصلی هستند . در این دولت مفاهیم بلند مذهبی مانند عدالت ، احقاق حق ، دستگاه قضایی سالم بی طرف و حق مدار مد نظر هستند . دولت مدرن اسلامی طرفدار جدی گسترش اخلاق در همه مناسبات داخلی و خارجی است ، این دولت مواظب محیط زیست است ، ازاقتصاد سالم و غیر دلالی حمایت می کند ، بانکداری و اقتصادش از اصول متعالی دین نشات گرفته ، همانند علی (ع) به آزادی بیان ، انتقاد و حفظ حقوق شهروندان غیر مسلمان باور دارد و می داند هر گونه که با شهروندان غیر همکیش رفتار کند دولتهای خارجی و غیر مسلمان می بینند و آنها نیز مقابله به مثل می کنند . دولت مدرن اسلامی بجای اجبار به اجرای احکام اسلامی ، زمینه دینداری آزادانه مومنان را فراهم می کند ، دولت مدرن اسلامی به مردمسالاری اعتقاد عمیق دارد و بدون تائید مردم( مانند امیرالمومنان در ماجرای ابوموسی اشعری)اقدام نمی کند .

در ماجرای تسخیرسفارت انگلستان ، سیستم مدرن به توافقات بین المللی احترام می گذاشت و اعتراض شدیدش را از راه معقول پیگیری می کرد. دولت مدرن اسلامی به اخلاق کاملا پایبند است و مثل بعضی از دولتهای مدرن غربی اخلاق را وسیله نمی داند ، در این دولت حکومت به هرقیمتی اصل نیست و نمی توان در جنگ و مقابله ازسلاحهای کشتار جمعی استفاده کرد . دولت مدرن اسلامی به تمام شئون زندگی توجه دارد . برای این دولت هم نماز مومنان اهمیت دارد و هم سلامت دندان کودکان.


حال بر مردم ، مسئولان و روشنفکران است که خود انتخاب کنند آیا می خواهند دولت هیئت های مذهبی داشته باشند یا دولت مدرن اسلامی ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد