و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

10 علامت هشدار برای آلزایمر

یک روانشناس و گیرنده آزمایش های تخصصی در انجمن آلزایمر ایران 10 علامت مهم هشدار این بیماری را تشریح کرد.
ˈپروین سپهریˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از دست دادن و بروز اختلال در حافظه، اختلال در اجرای کارهای عادی، ضعف بیان، فراموش کردن زمان و مکان، ضعف و کاهش حس قضاوت، بروز اشکال در تفکر، جابجا گذاشتن اجسام، تغییر در حالات و رفتار و از دست دادن انگیزه را از جمله علایم هشدار دهنده برای بروز این بیماری عنوان کرد.

وی با بیان اینکه آلزایمر یکی از عوامل زوال عقل است، گفت: فرد در بیماری آلزایمر حافظه خود را از دست می دهد؛ اختلال حافظه در حدی که در کارهای روزمره ایجاد مشکل نکند تا حدی طبیعی است اما اگر این مشکل به تدریج پیشرفت کند خطرناک است.
این روانشناس افزود: بطور مثال برخی افراد شاغل اسامی همکاران خود را به خاطر نمی آورند اما بعدا یادشان می آید درحالیکه مبتلایان به آلزایمر اصلا اسامی را به یاد نمی آورند.
سپهری ادامه داد: همچنین وقوع برخی مشکلات در انجام کارهای عادی طبیعی است بطور مثال ممکن است افراد گاهی حواسشان پرت شود اما بیمار آلزایمری، همه چیز را فراموش می کند ؛ او حتی غذا خوردن خود را نیز فراموش می کند.
وی، ضعف بیان را از علایم هشدار بیماری آلزایمر ذکر کرد و گفت: همه افراد گاهی برای پیدا کردن لغات ،دچار مشکل می شوند اما برای بیماران آلزایمری، جمله ها بطور کلی، مبهم است.
این روانشناس مشاور در انجمن آلزایمر ایران، اظهار داشت: بیماران آلزایمری ، زمان و مکان را فراموش می کنند و بطور مثال مسیر خانه را گم می کنند.
سپهری افزود: ضعف و کاهش قضاوت یکی دیگر از علایم هشدار بیماری آلزایمر است؛ بیماران آلزایمری ˈفصل هاˈ را تشخیص نمی دهند و بطور مثال در تابستان ممکن است کاپشن بپوشند.
وی بابیان اینکه اختلال در تفکر نیز از دیگر علایم هشدار بروز بیماری آلزایمر است، خاطر نشان کرد برای بیماران آلزایمری مفاهیمی مانند ˈجشن تولدˈمعنای خود را از دست می دهند.
این روانشناس با اشاره به علامت هشدار جابجا گذاشتن اجسام در بروز بیماری آلزایمر، گفت: این مشکل برای اغلب افراد پیش می آید بطور مثال ممکن است فردی کیف پول خود را سرجای همیشگی قرار ندهد اما تفاوت وی با بیماران آلزایمری این است که افراد اخیر اجسام را در جاهای نامربوط همچون یخچال می گذارند.
وی در ادامه به تشریح علامت تغییر درحالات و رفتار پرداخت و افزود: در بیماری آلزایمر، آرامش فرد بیمار بدون هیچ دلیلی به اشک و خنده اش به گریه تبدیل می شود.
این روانشناس خاطرنشان کرد :تغییرات در شخصیت با رشد سن، طبیعی است اما تغییرات حالات در بیماران آلزایمر محسوس است؛ شخصیت این بیماران دچار دگرگونی شده و آنان دچار بی تفاوتی، انزوا و رفتارهای نامناسب می شوند.
سپهری، از دست دادن انگیزه را یکی دیگر از علایم هشدار بیماری آلزایمر برشمرد و گفت: بیماران آلزایمری، سریع تر از افراد دیگر خسته می شوند و به وقایع خانوادگی کاملا بی تفاوت هستند.
آلزایمر، نوعی بیماری عملکردی مغز است که طی آن حجم مغز کاهش می یابد؛ احتمال بروز این بیماری با افزایش سن، بیشتر می شود.

نظرات 2 + ارسال نظر
sisi سه‌شنبه 11 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 22:19

جالب بود

علی شنبه 15 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 15:47

سیستم بزینگ
در بورس قاعده ای وجود دارد بنام سیستم بزینگ ، دراین سیستم اگر سهمی به یک مرتبه بالا رود به یکباره عده زیادی برای خرید آن سهم هجوم می آورند و اگر سهمی به یکباره پائین بیاید ، تعداد زیادی هجوم می آورند برای فروش . این مساله بارها اسباب سوء استفاده جمعی شده است .

بعنوان مثال با تزریق نقدینگی سنگین ، مثلا شروع به خرید 10% یک سهم می کنند با وجود این تقاضای خوب ،سهم شروع به بالا رفتن می کند ، پس از اینکه تقاضا به مقدار بالایی رسید و قیمت سهم بالا رفت ، سهام خریداری شده را با قیمت بالایی عرضه و سود خوبی می برند . اینکه واقعا ارزش واقعی یک کالاچقدر است مهم نیست، بلکه عرضه و تقاضا و دوز و کلکهای بازار تعیین کننده است !! این مطلب را به وضوح دربازار ارز و سکه نیز می بینیم .

یک سکه 8 گرمی در بازار طلا ماکزیمم 800هزار تومان می ارزد . اگر هر گرم طلا را 100هزار تومان محاسبه کنیم. اجرت ساخت و سایر چیزها را هم منظور کنیم می شود 900 هزار تومان نه یک میلیون و 300 هزار تومان ؟؟؟!!!! سیستم بزینگ ظاهرا در همه جای فرهنگ این کشور رسوخ کرده ،بسیاری از مردم بدون فکر و اندیشه در جهت جو بازار و یا سیاست حرکت می کنند .

کافیست مثلا در قصه ارز یکدفعه چو بیفتد که ارز تا 10هزار تومان بالا می رود ، بسیاری بدون تامل خانه و زندگیشان را ممکن است بفروشند و وارد این بازار شوند !! آیا واقعا تنها راه نگه داشتن سرمایه خرید دلار و ارز است حتی اگر آثار متفی بیشمار آن مانند گران شدن دارو و کالاهای اساسی و لوازم منزل متوجه خودمان شود؟؟؟

در انتخابات هم بسیاری از گروهها و نهادهای پر نفوذ از این قاعده استفاده می کنند . آنها با استفاده از شبکه هایی که در اختیار دارند یک شایعه ای که امکان باور پذیری داشته باشد را باب کرده و افکار عمومی را همسو می کنند اتفاقی که در انتخابات 88 انجام شد.

مملکت مابه سعادت نمی رسد مگر اینکه به فرمایش علی ع عمل کنند . ایشان می فرمایند مردم 3دسته اند ، دانشمند ، دانشجو و خاشاک روی آب. ما نیز اگر می خواهیم خاشاک روی آب نباشیم باید بیشتر مطالعه کنیم ، به سرچشمه اخبار و منابع حوادث بیشتر دقت کنیم و سخنان مختلف را بشنویم و آنکه واقعا به حق نزدیکتر است را بپذیریم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد