و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

خدمتگزاری و ایثار

عشقی که در عمل ابراز نشود را نباید عشق نام نهاد 

نام دیگری برای عشق در عمل یافته ام : 

خدمتگزاری و ایثار 

  

"  از اندیشمندی  "

نظرات 2 + ارسال نظر
سارا پنج‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 08:12

تنهایی با ارزشه
چون خالی از انسان های بی ارزشه

علی اسماعیل زاده چهارشنبه 15 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 10:06 http://haftsine91.blogfa.com

مرسی و حرکت مردم مصر
میدان تحریر مصر نزدیک ۲ سال است که به تناوب شلوغ و خلوت می شود. از واژگونی حکومت حسنی مبارک تا تجمع علیه سلطه نظامیان و مبارزه علیه اختیارات وسیع ومطلقه مرسی ، ریاست جمهوری مصر.

چرا انقلابیون خانه نمی نشینند و حکومت را به دست حاکمان جدید نمی دهند؟ چرا تمام تحولات را پیگیری می کنند و خود را کاملا تسلیم حاکمان جدید نمی کنند ؟

انقلابیون می دانند اول انحراف یک انقلاب ،خانه نشینی حامیان و تظاهرات کنندگان است . وقتی نهادهای مدنی پاسدار قانون اساسی ، آزادیهای اساسی و کرامت انسانی وجود ندارد ، میدان تحریر باید زنده باشد و مردم باید تمام تحولات را رصد کنند . فرعون اسمهای متفاوتی دارد از مبارک گرفته تا مرسی از صدام و قذافی گرفته تا بن علی و..

حکومت باید جلوی چشمان مردم و در آغوش مردم باشد . مردمی که حکومت ساختند باید بتوانند در صورت انحراف جدی حکومت اصلاح و یا برکنار کنند .اگر حاکمیت جلوی چشمان مردم نیست حداقل پایه های آن باید بر دوش مردم و در دستان آنها باشد . حاکمیتی که رضایت مردم بربقای آن اثری نداشته باشد و مردم نتوانند مسالمت آمیز بالاترین مقامات را عزل و نصب کنند دچار فساد جدی می شود .

از مصریان و فراعنه آنان یاد بگیریم اختیارات نامحدود فساد بیشمار می آورد . تاریخ، فرعون کم ندارد . به کسی قدرت ماورایی ندهیم که نتوانیم جمعش کنیم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد