و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

دکتر شریعتی

سخت تر این است که حرفت را اشتباهی بفهمند ... 

حالا می فهمم که خدا چه زجری میکشه وقتی این همه آدم حرفش را نفهمیده اند که هیچ اشتباهی هم فهمیده اند.

نظرات 3 + ارسال نظر
سارا پنج‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 08:11

سعی نکن متفاوت باشی
فقط خوب باش
خوب بودن باندازه کافی متفاوت است

علی چهارشنبه 8 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 13:35 http://haftsine91.blogfa.com

دیشهای ماهواره و سرمایه اجتماعی
قبل از عاشورا و تاسوعا از طرف نیروی انتظامی آمدند یک دیش ماهواره را له کردند و ۲تا ال ام بی را بردند. می خواستم دیش را پشت بام نذارم ، اما نصاب گفت به این زودیها نمی آیند . دوباره باید پولی بگذارم کنار و جلوی پنجره محفظه ای درست کنم ، یک ۱۰۰ هزار تومانی ضرر کردم .

از همسایه پرسیدم، گفت: فلان نصاب کارش خوب است و ارزان می گیرد. به فکر بازار گسترده قاچاق، از نصاب گرفته تا وارد کننده و مصرف کننده افتادم و به فکر قانونی که بی ارزش می شود.

به این فکرم که چگونه به مسئولان صداو سیما بگویم از برنامه های شما خوشم نمی آید ؟ اصلا برنامه های شما عالی چرا به ما حق انتخاب نمی دهید و به ما ضرر می زنید ؟ اصلا برای تقویت زبان انگلیسی می خواهم ماهواره بگیرم چرا ما را آزار می دهید؟

داشنمندان سرمایه اجتماعی را حلقه های ارتباطی بین مردم و مردم با مسئولان تعریف کرده اند و اساس آنرا اعتماد و هنجارهای یکسان دانسته اند. رتبه سرمایه اجتماعی ایران در جهان ۱۲۱ ام است واقعا افتضاح است . چرا بجای اعتماد و احترام به مردم ، نظرات و عقایدمختلف آنها می خواهیم با اجبار ریا و برنامه های باسمه ای خودمان را تزریق کنیم ؟

علی اسماعیل زاده چهارشنبه 15 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 10:03 http://haftsine91.blogfa.com

فیلم زیبای آمریکایی (american beauty )
برای سومین بار نشستم فیلم زیبای آمریکایی محصول سال ۱۹۹۹آمریکا و به کارگردانی سام مندس و بازیگری کوین اسپیسی و بازی بسیار زیبای آنت بنینگ را دیدم.

این فیلم داستان خانواده ای را رعایت می کند که به بن بست عاطفی رسیده اند . مرد(کوین اسپیسی) در حال از دست دادن شغلش است . با زنش رابطه ج ن س ی ندارد . رابطه اش با دخترش خوب نیست . تا اینکه در مراسمی در محل مدرسه دخترش ، دوست مدرسه ای دخترش به نام آنجلا را می بیند و تمام عقده و ناکامیهای خود را با رویای او سپری می کند. مرد در خانواده جایگاهی ندارد و زن مسئول و تامین کننده اصلی است . سرمیز شام آهنگی که زن دوست دارد اجرا می شود . زن دلبستگی شدید به اشیاء حانه دارد و در صحنه ای که می خواهد کوین با لیوان نوشیدنی او را در آغوش بگیرد از ترس ریختن بر روی مبلمان گرانقیمت او را پس می زند .....

زیبای آمریکایی نقد جدی خانوادههای به ظاهر خوشبخت آمریکایی است . خانوادههایی با مشکلات جدی عاطفی که در پس ظاهر خوشبخت پنهان شده اند مواجهند. این فیلم برای جامعه شهرنشین و سست مایه امروز ایران نیز حرفهای بسیاری دارد . خانوادههایی که بدون معنا و پیوستگی عاطفی فقط زیر یک سقف زندگی می کنند و این جدیترین خطریست که یک روز خود را نمایان می کند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد