و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

از پدر

نهضت حسین بیش از آنکه حرکتی حماسی و تراژدی ماندگار بشری باشد جنبشی فرهنگی در راستای آزادسازی ملت های تحت ستم از چنگال ستمگران بی منطق زورگو و قدرت پرست بوده است.

نظرات 3 + ارسال نظر
سارا یکشنبه 5 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 21:47

سلام
تو این چند سال اخیر خیلی چیزها عوض شده محرم قبلنا اینطوری نبود که. ما کلی تو دهه محرم یاد خدا بودیم. نمیدونم چی شد

علی چهارشنبه 8 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 13:34 http://haftsine91.blogfa.com

مرسی و حرکت مردم مصر
میدان تحریر مصر نزدیک ۲ سال است که به تناوب شلوغ و خلوت می شود. از واژگونی حکومت حسنی مبارک تا تجمع علیه سلطه نظامیان و مبارزه علیه اختیارات وسیع ومطلقه مرسی ، ریاست جمهوری مصر.

چرا انقلابیون خانه نمی نشینند و حکومت را به دست حاکمان جدید نمی دهند؟ چرا تمام تحولات را پیگیری می کنند و خود را کاملا تسلیم حاکمان جدید نمی کنند ؟

انقلابیون می دانند اول انحراف یک انقلاب ،خانه نشینی حامیان و تظاهرات کنندگان است . وقتی نهادهای مدنی پاسدار قانون اساسی ، آزادیهای اساسی و کرامت انسانی وجود ندارد ، میدان تحریر باید زنده باشد و مردم باید تمام تحولات را رصد کنند . فرعون اسمهای متفاوتی دارد از مبارک گرفته تا مرسی از صدام و قذافی گرفته تا بن علی و..

مصدق به سادگی و طی کودتا برکنار شد چون حامیانش در خانه بودند . در جریان تحولات ۳۳ ساله انقلاب اسلامی اگر مردم هوشیارتر بودند و نهادهای مدنی قوی شکل می گرفت بسیاری از نواقصی که الان وجود دارد ، امکان شکل گیری و تدام پیدا نمی کرد

علی اسماعیل زاده چهارشنبه 15 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 10:02 http://haftsine91.blogfa.com

امام حسین(ع )در حقوق اساسی ما
قرنها می گذرد و شیعیان در سوگ حسین ع گریه می کنند و فاجعه عاشورا رابزرگترین فاجعه بشریت و جنایت تاریخی می دانند . جنایتی که مسبب آن خلیفه مسلمانی بود که از راه پیامبر منحرف شده بود و فساد را در پیش گرفته بود و قاضی که فتوای جایز بودن قتل حسین ع را صادر کرده بود . ۲ ماه در سال را سیاه می پوشند و به دادخواهی جنایتی که به علی اصغر کودک شش ماهه رفت نوحه می کنند و به خاطر ظلمی که به اسرای جنگی رفت شیون می کنند.

گردونه تاریخ چرخید و حکومت دست شیعیان افتاد . ۳۳ سال از انقلاب گذشته است چقدر ما در تئوریزه کردن عاشورا و جلوگیری ازفساد درحکومت پیشقم بودیم ؟ چه کردیم تا دوباره سر مظلومی مانند حسین(ع) که از بهترین افراد روی زمین است دوباره بر سر نیزه نرود ؟

قوانین امر به معروف و نهی از منکر اجرا می شود اما تنها در حد چهار تار موی دختران ! اگر مطبوعات، رسانه ها و شخصیتها بتوانند حرف حقی بزنند و توقیف، حبس و یا دچار مشکل نشوند راه حسینی رفته ایم .اینکه مطبوعات در حقگویی و افشای فساد حتی درحد بالاترین مقامات نظام آزاد باشند راه حسینی است . اینکه مجرمان سیاسی وآنها که در راه عقیده زندان رفته اند از حداقل حقوق اساسی برخوردار باشند راه حسینی است . اینکه تجمعات و تظاهرات انتقادی و مسالمت آمیز مجاز باشد راه حسینی است . اینکه دستگاه قضا از دستگاه سیاست جدا باشد و شریح قاضی نتواند بوسیله الطاف حاکم فتوای ارتداد دهد راه حسینی است .

حال وقت آن است که ابعاد قانونی و حقوقی قیام عاشورا روشن و در قوانین ایران تصویب و اجرا گردد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد