و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

میلاد رسول الله مبارک باد

ظهورمحمد مصطفی 'صلی الله علیه وآله' نوید رهایی از اسارت نفس، جهل و خرافه بود.

بشارت رحمت، توسعه مودت، رواج دانش و آگاهی و خروج از بندگی طاغوت بود. 
محمد'ص' سرشت پنهان الهی و تمامیت دین خدا را آشکارنمود. 
میلادش و میلاد صادق آل محمد، مبارک باد.

نظرات 2 + ارسال نظر
امیر پنج‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 20:17

هرگز در زندگی این دو را ابراز نکنید

نخست، آنچه نیستید
و
دوم ، همه آنچه هستید!

ali یکشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 16:28 http://haftsine91.blogfa.com

خانه + مسکن مهر+ازدواج
مسکن مهر یکی از طرحهای پر سر و صدای دولت احمدی نژاد است . مبنای این طرح استفاده از زمینهای حومه شهر ، ارزان و استفاده از فناوریهای پیشرفته صنعتی برای ساخت آنها است . بر این اساس قیمت تمام شده بسیار کمتر خواهد شد و با حمایت و وامهای دولت بخش بزرگی می توانند خانه دار شوند .

اما این طرح بزرگ واجد اشکالات فراوانیست . خانه تنها یک چهاردیواری و سقف بالای سر نیست . ازدواج نیز فقط پیوند دو نفر در ناکجاآباد نیست . ازدواج با خانه گره خورده است و خانه با پیوند دو فامیل ، عواطف و ارتباطات گسترده فامیلی و همسایگی نسبت دارد.

وقتی یک زوج وصلت می کنند باید نیازهای اساسی همدیگر را تامین کنند . داشتن کار مناسب ، وسیله نقلیه ، سرگرمی و تفریحات مناسب از ضروریات ازدواج است . مردی که خانه اش در پرند است و محل کارش در شهرک غرب روزی ۴ ساعت در حال آمد و شد است . تازه وقتی به خانه برگشته است . نه آشنا و فامیلی دور و بر دارد و نه امکانات و تسهیلات تفریحی مانند پارک ، سینما و شهربازی و....

مردی که در شهرک غرب کار می کند و زنش در پرند چگونه می تواند از زنش مراقبت کند و مراقبتهای بهداشتی و روانی لازم را بعمل آورد؟آنها از هم گسسته هستند و فقط گاهی کمی ارتباط با هم برقرار می کنند !

مسکن مهر بدون در نظر گرفتن شرایط انسانی و اجتماعی بیشتر به یک کوچی شبیه است در ناکجاآباد نه یک انتخاب مناسب با شرایط لازم . از آنطرف آنقدر قیمت ملک و اجاره در تهران بالا رفته است که بسیاری مجبور به خروج از تهران شدند .

عواقب اجتماعی این گسستگی و ناهنجاریهای اجتماعی فراوان آنرا چه کسی می خواهد بعهده بگیرد و چه هزینه گزافی باید صرف شود تا این عوارض جبران شود؟؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد