و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

و اما بعد ...

این وبلاگ محیطی دوستانه و خودمانی جهت طرح برخی مسائلی است که مفید بنظر می رسد.

آرامش

هرچند اثرات رفع تحریم ( با فرض اراده حاکم بر کشور در رفع تحریم ها و حرکت بسوی تعامل بهتر با دنیا ) ممکن است سال ها بطول انجامد و حتی برخی از ان ها به عمر ما قد ندهد، لیکن اثار روانی رفع تحریم ها و بعبارت دیگر آرامشی قابل احساس در جامعه هویداست. این حس خوب که حداقل لیاقت این مردم است بسیار مغتنم و دلپذیر است. بایسته است متولیان این کشور این امید را با تدبیر صیانت کنند. امیدوارم این تمکین به اراده مردم از روی تعدیل نگرش های افراطی و حرکت در جهت حفظ منافع ملی باشد نه اجبار و الزام.

نظرات 2 + ارسال نظر
ali سه‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 13:21

سهمیه و بورسیه : سالهاست که استفاده از سهمیه و بورسیه برای راهیابی به آموزش عالی متداول و قانونی است . اما گستره پیامدهای مخرب استفاده از سهمیه و بورسیه بر کسی معلوم نیست . صورت مساله روشن است . سهمیه و بورسیه باعث می شود 20 نفر رشته برق پلی تکنیک پذیرفته شوند با نمراتی از 5 تا 20 . سهمیه اگرچه بصورت آسانسوری باعث ورود به دورههای عالی می شود اما باعث شایستگی نمی شود . حالا شما کلاسی را در نظر بگیرید با سطح ضعیف ، متوسط و عالی ؛ این چگونه کلاسی خواهد شد ؟ دانشجویان سهمیه ای و بورسیه به هزار ضرب و زور شاید بتوانند مدرک بگیرند ! اما در قیاس با سایر افراد چقدر شایستگی استخدام در شرکتهای دولتی و خصوص را دارند ؟؟ مهمترین مشکل سهمیه نقض عدالت و شایستگی است . بجای استفاده از راهکار سهمیه برای جبران اختلاف فاحش تحصیلی می توان از راهکار جایزه و پاداش تحصیلی وکلاسهای آموزشی استفاده کرد . استفاده از راهکار تشویقهای مالی و آموزشی باعث می شود افراد به شایستگی لازم برای طی دوره های عالی دست یابند و این شایستگی در طول دانشگاه و پس از آن در استخدام شغلی و عملکرد فرد دانش آموخته موثر باشد . امروز پس از گذشت 35 سال از انقلاب باید اصل را بر شایستگی بگذاریم و تعهد را در سوابق روشن افراد جستجو کنیم . این راهیست برای اصلاح وضعیت موجود .

ali شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:34

ثروت لرزان - ثروت نکبت زا- ثروت غیر مولد
ثروت لرزان : ثروت در ایران بسیار لرزان و لغزنده است . ثروت در ایران مانند آبی است که به سرعت از یک ظرفی به ظرف دیگر می ریزد و در حین ریختن مقدار زیادی آب( ثروت ) تلف می شود !! از بچگی بسیار داستانهای کلاه برداری ، ارثهای بالا کشیده شده ، مالهای دزدیده شده ، افراد بزرگ ورشکست شده ، بزرگان به خاک نشسته ، افراد یک شبه پولدار را دیده ایم . ثروت در ایران زاینده و اثر بخش نیست . ثروت در ایران باعث رونق و رفاه تولید و کشور نمی شود . ثروت در ایران ثبات ندارد . برکه ای نیست که باغهای اطرافش را آبیاری کند رودی نیست که از میان کشتزارها عبور کند و رفاه و آبادانی ایجاد کند !! ثروت در ایران مانند باران های بهاری ، سیلهای پائیزی، طغیانهای فصلی و فاضلابهای آلوده است که جز ویرانی ببار نمی آورد !! ثروت در ایران صاحب منزلت و کرامت نیست و صاحبان ثروت محبوب و اصیل نمی باشند!! ثروت در ایران در خدمت دلالی ، خرید و فروش ، نزول و احتکار است . ثروت در ایران حاصل کار جمعی و شراکت نیست . شراکت و اتحادیه ها عمر کوتاه دارند و اختلافات فراوان . کار گروهی و توجه به قانون و حقوق در ایران بی معناست !! مشاوران حقوقی در خانوادهها و شرکتها بی معناست . کار ، تجارت و اقتصاد در خدمت افراد سنتی و پولدار است . علم ، نظم و حقوق در تجارت ایران بی معناست !! چه بسیار یتیمهایی که پدران میلیاردر داشته اند و الان در فقر مطلق به سر می برند !! چه مردان بزرگی که تمام هستی شان را برادر ، همسر ، فرزندان ، دوست ، پدر و مادر و شرکاء به یغما برده اند و الان در خاک مذلت به سر می برند ؟؟ ایران مهد بی قانونی ، نابسامانی و فقر حقوقیست !! ثروت در ایران مولد ، زاینده و آبادگر نیست !! ثروت مانند کاسه آبیست که تنها دست به دست و سریع می چرخد بدون آنکه تشنه ای را سیراب کند یا باغی را آباد کند ؟؟ ثروت در ایران با نکبت همراه است پولهای درشتی که در خدمت تولید علم ، معرفت ، رفاه و نهادهای خیریه نیست !! پولهای بزرگی که صرف ظاهر سازی می شود و نه به کار آخرت می خورند نه دنیا !! اگر ایران آباد می خواهیم باید تولید ثروت ، مصرف و ابعاد حقوقی آنرا بشناسیم و ضابطه مند کنیم این تنهاترین راه است!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد